OMTÄNK – Årets bok 2017

Hur kan vi tänka om, tänka nytt och hitta lösningar på några av mänsklighetens stora problem? I Årets bok 2017, OMTÄNK, möter du nio omtänkare som alla är en del av den nya gröna vågen. Människor som har gjort lärorika och inspirerande vägval. Med nytänkande idéer visar de omtanke för planeten och inger hopp.

En liten bok om att lösa stora problem

I Årets bok från Naturskyddsföreningen möter du forskare, företagare och opinionsbildare som är en del av den nya gröna vågen. Gemensamt för alla är att de vägrar att se omtanken om miljön som ett problem. Istället skapar de lösningar som gör det lätt att göra rätt – och som sprider sig som ringar på vattnet.

OMTÄNK handlar om kreativa personer som vänder miljöproblem till lösningar:

• Jeanstillverkaren som lagar dina byxor istället för att sälja nya.
  • Entreprenören som sparar både tid och giftig bottenfärg för Sveriges båtägare.
  • Bonden och algodlaren som båda jagar mesta möjliga avkastning – men med nya, hållbara tekniker som inte tömmer jorden och havet på liv.

OMTÄNK ger dig nya infallsvinklar och hållbara tips inom olika områden, som mat, båtliv, resor, kläder, odling och socialt engagemang. Inspiration för dig att bli en omtänkare du också!

OMTÄNK är en viktig bok som vi skapat tillsammans med Bonnier Fakta och Offside Press – läs den! Boken är också en perfekt present till alla miljöengagerade – eller till den som vill bli det.

Saknar du din beställning?

Årets bok levereras för fullt och ska vara framme hos alla som beställts i god tid före jul. Leveransen har blivit upp till två veckor försenad eftersom föreningens distributionssystem för närvarande görs om. Vi beklagar förseningen. Och alla ni som längtar efter boken, håll ut – den kommer snart!

Har du frågor om leveransen så hör av dig till medlem@naturskyddsforeningen.se

Nyfiken på OMTÄNK? Provläs kapitlet om Nudie Jeans:

Provläs OMTÄNK

Beställ boken idag

Köp boken idag för endast 199 kr (medlemspris) eller 259 kr ordinarie pris.