Välkommen till Forum för framtiden

Du som medlem har makt i Naturskyddsföreningen – använd den! I maj kraftsamlar vi och bestämmer vad och hur föreningen ska jobba med. Gör din röst hörd i Sveriges största och mäktigaste miljöorganisation!

12 maj 2017 Fredag 00:00 - Söndag 00:00 Skövde Klimat, energi och transporter, Skola, Hav och fiske, Jordbruk och mat, Miljögifter, Skog och naturvård, Globalt arbete, Miljörätt

Vi samlas i Billingehus, Skövde 12-14 maj för att ha trevligt, äta god mat men Martin Emtenäsframförallt för att staka ut vägen till framtiden. Naturkännaren Martin Emtenäs kommer att vara konferencier och leda oss igenom Forum för framtiden. Forumet ska vara en chans att utbyta erfarenheter för hur vi organiserar och mobiliserar oss för att skapa kraft i våra frågor. Därtill erbjuds många olika workshopar inom våra verksamhetsområden och kommunikation.

Under konferensen kommer vi att tillsammans arbeta fram våra verksamhetsriktlinjer för 2019-2022. Det är en omfattande process som startar på Rikskonferensen och som kommer att fortsätta fram till stämman 2018. Riktlinjerna kommer ha stor betydelse för vad vi gör och hur vi gör det under den tidsperioden.

Det är mycket viktigt att vi har roligt tillsammans, att rädda världen är hårt arbete och vi behöver orka hela vägen. Därför kommer vi ha utomhusmatlagning, utflykter, fågelskådning och en hel del annat att roa oss med.

När:
12 maj - Utflykterna börjar redan på fredag morgon. Workshopar från 13.00.
13 maj - Invigning, talare och samtal i påverkansforum. Middag och underhållning på kvällen.
14 maj - Samtal i påverkansforum. Avslutning senast 16.00.

Håll ut och ha tålamod, anmälan och ett mer detaljerat schema kommer.

Mer om aktiviteter och workshops

Vi kommer ägna oss åt, bland annat, roligheter och viktigheter som Karolina Skog

• Miljöminister Karolina Skog talar.
  • Kunskapsfördjupning i alla våra sakfrågor
  • Erfarenhetsutbyte.
  • Workshopar om mobilisering och påverkanskraft.
  • Samtal med nya generalsekreterare Karin Lexén (tillträder i mars).
  • Slåtter med LieMats och andra utflykter.
  • Matglädje med skaraborgska läckerheter.
  • Nära samtal med riksstyrelsen.
  • Utomhusaktiviteter

Mer om boendet
Konferensen kommer äga rum på First Hotel Billingehus på toppen av Billingen. Billingehus är natur- och vattennära, med möjligheter till både hotell och camping.

Läs mer om boendet hos Billingehus.
Läs mer om friluftsområdet billingen på Skövde kommuns webb.