Välkommen till Forum för framtiden

Du som medlem har makt i Naturskyddsföreningen – använd den! I maj kraftsamlar vi och bestämmer hur och med vad föreningen ska jobba framöver på årets rikskonferens. Gör din röst hörd i Sveriges största och mäktigaste miljöorganisation.

12 maj 2017 Fredag 00:00 - Söndag 00:00 Skövde Klimat, energi och transporter, Skola, Hav och fiske, Jordbruk och mat, Miljögifter, Skog och naturvård, Globalt arbete, Miljörätt

Martin EmtenäsTill årets rikskonferens, Forum för framtiden, samlas vi i Billingehus, Skövde, 12-14 maj för att ha trevligt, äta god mat, uppdatera klimat- och miljökunskaperna och framförallt för att staka ut vägen mot framtiden.

Anmälan till Forum för framtiden stängde 13 april. Du är välkommen att följa våra aktiviteter på konferensen på Facebook, Instagram, Twitter och i vårt medlemsforum Naturkontakt.

Här finns programmet (uppdateras löpande)

Naturkännaren Martin Emtenäs kommer att vara konferencier och leda oss igenom Forum för framtiden. Forumet ska vara en chans att utbyta erfarenheter för hur vi organiserar och mobiliserar oss för att skapa kraft i våra frågor. Därtill erbjuds många olika workshopar inom våra verksamhetsområden och kommunikation.

Under konferensen kommer det att finnas chans att diskutera och fundera kring våra framtida verksamhetsriktlinjer 2019-2022. Riktlinjerna kommer ha stor betydelse för vad vi arbetar med och hur vi gör det under den tidsperioden.

Fokuset på konferensen är omvärldsanalysen som ligger till grund för arbetet med verksamhetsriktlinjerna. Tillsammans reder vi ut var framtidens stora utmaningar är. Vi djupdyker i problemen med blicken fäst på lösningarna. Vad har vi gjort som fungerar? Och vad gör andra?

Det är mycket viktigt att vi har roligt tillsammans, att rädda världen är hårt arbete och vi behöver orka hela vägen. Därför kommer vi ha utomhusmatlagning, utflykter, fågelskådning och en hel del annat att roa oss med.

Själva konferensen är gratis men boende och mat betalar du själv.

Mer om aktiviteter och workshoppar

Vi kommer ägna oss åt, bland annat, roligheter och viktigheter som

• Miljöminister Karolina Skog talar.
  • Kunskapsfördjupning i alla våra sakfrågor
  • Workshoppa med Kawa ZolfagaryKawa Zolfagary
  • Erfarenhetsutbyte.
  • Workshoppar om mobilisering och påverkanskraft.
  • Samtal med nya generalsekreterare Karin Lexén (tillträder i mars).
  • Slåtter med LieMats och andra utflykter.
  • Matglädje med skaraborgska läckerheter.
  • Nära samtal med riksstyrelsen.
  • Utomhusaktiviteter
  • Dela ut skogspris och silverfalkar

Mer om boendet

Konferensen kommer äga rum på First Hotel Billingehus på toppen av Billingen. Billingehus är natur- och vattennära, med möjligheter till både hotell och camping. Du bokar och betalar ditt eget boende.

First Hotel Billingehus där konferensen äger rum:
Rum finns reserverade fram till 13 april, ange kod FHNSF när du bokar på deras webbsida. Prisexempel: 680 kr/person i dubbelrum. (Tips: hitta en rumskompis på Naturkontakt)
>>>Läs mer om boendet hos Billingehus.
Telefonnummer: 0500-44 57 00.

Billinge stugby
Granne med konferenshotellet ligger Billingens Stugby & Camping och STF Vandrarhem Skövde. Rum och stugor finns reserverade fram till 13 april. Ange Naturskyddsföreningen när du bokar.

Boka: info@billingensstugby.se,
>>>Läs mer om Billinge Stugby
Telefonnummer: 0500-471633

>>>Läs mer om friluftsområdet Billingen på Skövde kommuns webb.

Resa

Till Skövde tar du dig enkelt med tåg eller långfärdsbuss. Dessvärre går ingen ordinarie busstrafik mellan centrala Skövde och konferenshotellet Billingehus. Därför kommer det att gå hyrda bussar mellan Skövde tågstation/resecentrum och Billingehus under hela fredagen, lördag morgon kl.8.00 samt söndag eftermiddag mellan ca 12.30-14.30.

Följ skyltningen till vår temporära busshållsplats mittemot resecentrum.

Barn på konferensen?

Självklart är barn hjärtligt välkomna. Natursnokarna snokar med barn över sju på lördagen 10-15 och söndagen 10-12.30. Barn under sju är välkomna tillsammans med en förälder. Snokandet kommer att ske i det vackra naturområdet i närheten av rikskonferensen.

Priser för konferensen

Vi tillämpar något reducerat självkostnadspris för måltiderna. I anmälningsformuläret väljer du vilka måltider du önskar.

Fredag lunch 100 kr
Fredag eftermiddagsfika 50 kr
Fredag middag (utomhusmatlagning) 150 kr
Lördag lunch och fika fm + em 200 kr
Lördag festmiddag (tre rätter) 300 kr
Söndag lunch och fika fm. 150 kr

Tjuvstarta konferensen

Vill du börja prata framtidsfrågor med andra medlemmar redan nu? Eller samordna resor till och från Skövde? Diskutera och läs på Naturskyddsföreningens medlemsforum Naturkontakt.

Bli medlem - För en bättre värld

Var med och verka för en stark global miljörörelse.