Den flamsäkra katten

E-bok: Den flamsäkra katten

49 kr

Ingenting blir sig likt sedan mannen med den radioaktiva pistolen hälsat på hemma hos Anna. Hon ger sig ut på en upptäcktsresa som för alltid förändrar hennes - och läsarens - syn på allt från dammtussar och stekpannor till hårschampo och barnvagnar. Den flamsäkra katten är bara ett av de bisarra fenomen Anna möter i den kemiska vardag vi alla delar.

Vårt sätt att leva – bo, kommunicera, äta, klä oss – bygger på omfattande användning av kemikalier. Samtidigt blir kemisamhällets konsekvenser allt mer uppenbara. Också de mest avlägsna trakterna av vår planet är impregnerade med miljögifter. Alla människor bär på en kemisk barlast, och allt fler blir sjuka av den.

I Den flamsäkra katten skildrar miljöjournalisterna Anna Froster och Roger Olsson och ekotoxikologen Magnus Hedenmark det skenande kemisamhället - och diskuterar vad vi kan göra åt det. Det handlar inte bara om våra val som konsumenter, utan också om en kemikaliepolitik som bygger på tankefel och om vetenskapliga idéer som passerat bäst-före-datum för länge sedan. Det behövs ett nytt sätt att tänka, både på det politiska planet och när vi utformar morgondagens produkter.

Den flamsäkra katten är lustfylld läsning om kemikalierna i vår vardag – ett allvarligt ämne som angår alla.

Teknisk information

Boken levereras till dig direkt vid avslutat köp och per e-post. Om du betalar boken på datorn men vill läsa boken på din läsplatta, se då till att öppna mailet och ladda ner boken på läsplattan. Boken levereras i e-boksstandardformatet "EPUB", vilket fungerar på de flesta läsplattorna och telefonerna.

Hjälp oss avgifta vardagen
249 kr (inkl. frakt)