E-bok: Den flamsäkra katten

49 kr

Ingenting blir sig likt sedan mannen med den radioaktiva pistolen hälsat på hemma hos Anna. Hon ger sig ut på en upptäcktsresa som för alltid förändrar hennes - och läsarens - syn på allt från dammtussar och stekpannor till hårschampo och barnvagnar. Den flamsäkra katten är bara ett av de bisarra fenomen Anna möter i den kemiska vardag vi alla delar.

Vårt sätt att leva – bo, kommunicera, äta, klä oss – bygger på omfattande användning av kemikalier. Samtidigt blir kemisamhällets konsekvenser allt mer uppenbara. Också de mest avlägsna trakterna av vår planet är impregnerade med miljögifter. Alla människor bär på en kemisk barlast, och allt fler blir sjuka av den.

I Den flamsäkra katten skildrar miljöjournalisterna Anna Froster och Roger Olsson och ekotoxikologen Magnus Hedenmark det skenande kemisamhället - och diskuterar vad vi kan göra åt det. Det handlar inte bara om våra val som konsumenter, utan också om en kemikaliepolitik som bygger på tankefel och om vetenskapliga idéer som passerat bäst-före-datum för länge sedan. Det behövs ett nytt sätt att tänka, både på det politiska planet och när vi utformar morgondagens produkter.

Den flamsäkra katten är lustfylld läsning om kemikalierna i vår vardag – ett allvarligt ämne som angår alla.

Teknisk information

Du får din e-bok direkt vid avslutat köp och per e-post. Alla våra e-böcker levereras i e-boksstandardformatet e-PUB. Har du gjort din beställning på en dator men vill ladda hem din bok på en läsplatta eller mobiltelefon, öppnar du ditt mejl med e-boken i önskad enhet och klickar på länken för att ladda ner boken där. Har du problem med din fil är du välkommen att höra av dig till oss genom att skicka ett mail till webb@naturskyddsforeningen.se.