Så här fungerar våra medlemskap

Vi vill göra det lätt för dig som vill vara medlem i Naturskyddsföreningen. Därför erbjuder vi olika typer av medlemskap och betalningsvarianter för att passa just dina förutsättningar. Det är också viktigt att du känner att medlemskapet  som  värdefullt och givande och därför utvecklar vi hela tiden våra medlemsförmåner. Vi är också alltid transparenta med hur vi använder medlemspengarna och det är viktigt för oss att återkoppla till dig som medlem vilka framgångar vårt arbete leder till tack vare ditt stöd.

Typer av medlemskap

• Ordinarie medlemskap - för dig över 25 år - 295 kr per år
  • Ungdomsmedlemskap - för dig under 26 år - 195 kr per år
  • Familjemedlemskap - för hela hushållet - 365 kr per år
  • Medlemskap för livet - 9000 kr

Betalningsvarianter

• Betala en mindre summa varje månad via autogiro. Det är ett bättre miljöval som också är lite billigare för dig. Läs mer om hur du gör här.
  • Betala hela summan vid ett tillfälle. Du kan välja på att betala med kort, internetbank eller inbetalningskort. Därefter får du varje år en förnyelsefaktura som du betalar för att förlänga ditt medlemskap ytterligare ett år.

Medlemsförmåner

• Tidningen Sveriges Natur – vi skickar landets största miljö- och naturtidning till din brevlåda eller mejlinkorg fem gånger per år.
  • Hyra stugor - du kan hyra våra stugor runt om i landet till ett förmånligt pris.
  • Gratis aktiviteter - vi finns på de flesta orter, som medlem är du välkommen att delta i allt från naturvandringar till workshops.
  • Möjlighet att bli aktiv – du som vill engagera dig ideellt i miljö- och naturfrågor har massor att välja på hos Naturskyddsföreningen.

Läs om våra medlemsförmåner här.

Det här går dina pengar till

Naturskyddsföreningen jobbar framför allt inom fem områden: klimat, skog, hav, miljögifter och jordbruk. Vårt uppdrag är att:

• sprida kunskap
  • kartlägga miljöhot
  • skapa lösningar
  • påverka politiska beslut och lagstiftning

Dina pengar gör att våra experter, biologer, agronomer, jurister, kommunikatörer, journalister och alla andra anställda på vårt kansli kan göra sitt yttersta för att sätta miljöfrågorna högt på agendan i Sverige och EU. Du gör också att våra ideella krafter kan rädda skogar, arrangera naturguidningar och skapa debatt - från Kiruna i norr till Ystad i söder.

Har du några frågor kring medlemskap, hör gärna av dig till vår medlems- och givarservice. Maila till medlem@naturskyddsforeningen.se eller ring på 08-702 65 77 (telefontid måndag–torsdag, kl 9–14, lunch 11.30–12.30).

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. Kolla alltid här för aktuell information.