Vanliga frågor & svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar svar på din fråga kontakta gärna vår medlems- och givarservice.  Du når oss via e-post på medlem@naturskyddsforeningen.se eller på 08-702 65 77 under telefontid; mån–tors, kl 9–14, lunch 11.30–12.30.

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. Kolla alltid här för aktuell information.

Jag är intresserad av att bli medlem, kan ni berätta mer?

Allt du behöver veta om medlemskapet finns här

Vill du prata direkt med oss, gör det på medlem@naturskyddsforeningen.se

Hur förnyar jag mitt medlemskap?

När ett medlems-år börjar närma sig sitt slut så skickar vi hem ett nytt inbetalningskort med möjlighet att förlänga medlemskapet.

Är du medlem via autogiro förlängs medlemskapet automatiskt varje månad och dessutom minskas våra administrativa kostnader. Det innebär att mer pengar kan gå direkt till vårt natur- och miljöarbete.

Har du inte fått något inbetalningskort, vill du bli autogiromedlem eller har andra frågor om ditt medlemskap kan du kontakta oss på: medlem@naturskyddsforeningen.se eller 08 - 702 65 77 mån-tors 09.00-14.00 (lunch 11.30-12.30) så kan vi hjälpa dig.

mailto:medlem@naturskyddsforeningen.se

Jag undrar om beställningar av böcker, kan ni berätta mer?

• Har du beställt böcker och har frågor om leveranstid eller annat?
  • Bor du utomlands?
  • Vill du beställa fler än 9 ex av samma bok?

Kontakta oss på order@naturskyddsforeningen.se eller på 08-702 65 50 under telefontid; mån-fre 09–16 (lunch 12-13).

Hur fungerar e-böcker?

Du får din e-bok direkt vid avslutat köp och per e-post. Alla våra e-böcker levereras i e-boksstandardformatet e-PUB. Har du gjort din beställning på en dator men vill ladda hem din bok på en läsplatta eller mobiltelefon, öppnar du ditt mejl med e-boken i önskad enhet och klickar på länken för att ladda ner boken där. Har du problem med din fil är du välkommen att höra av dig till oss genom att skicka ett mail till webb@naturskyddsforeningen.se.

Har ni Swish?

Ja, vi har Swish och det går utmärkt att swisha en gåva till Naturskyddsföreningen på Swish-nummer 123 901 20 14. Beloppet är såklart helt valfritt och din gåva kommer att användas i arbetet med våra fokusområden; klimat, skog, hav, miljögifter samt jordbruk.

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

För att kunna hantera ditt köp behöver vi lagra dina personuppgifter. Det gör vi enligt Personuppgiftslagen (PUL), vilket innebär att vi garanterar att dina uppgifter skyddas och inte lämnas ut till tredje part.

Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

• Du kommer till en tacksida efter genomfört köp.
  • En orderbekräftelse skickas till din angivna e-postadress.

Kan jag lägga till/byta gåvoprodukter på min order som redan är gjord?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp.

Var är mitt inbetalningskort?

Ditt inbetalningskort skickas till den adress du angivit vid beställning.  Har det inte dykt upp så kontakta medlems- och givarservice. Du når den via e-post på medlem@naturskyddsforeningen.se eller på 08-702 65 77 under telefontid; mån–tors, kl 9–14, lunch 11.30–12.30.

Jag har ingen skrivare, kan jag få hjälp att skriva ut mitt gåvo- eller värdebevis?

Självklart, kontakta vår medlems- och givarservice på medlem@naturskyddsforeningen.se eller 08-702 65 77. Vi har telefontid mån-tors kl 9-14 (lunchstängt 11.30-12.30).

Vad är Kivra?

Vi samarbetar med den digitala brevlådan Kivra. Vi vill minska vår klimatpåverkan, därför har vi valt att samarbeta med Kivra vilket innebär att våra medlemmar kan ta emot posten från oss samt andra företag och myndigheter digitalt. Läs mer och kom igång med Kivra här.

Hitta du inte svar på din fråga?

Kontakta gärna vår medlems- och givarservice. Du når den via e-post på medlem@naturskyddsforeningen.se eller på 08-702 65 77 under telefontid; mån–tors, kl 9–14, lunch 11.30–12.30.