Kalender

Här hittar du allt som händer där du bor. Alla aktiviteter arrangeras av Naturskyddsföreningen: av våra lokala kretsar, länsförbund, nätverk och rikskansli.

För att hitta aktiviteter anordnade av nätverk och rikskansli, välj Riks under Län.

Filtrera efter:

RENSA VAL
TID OCH PLATS
Format: 09/27/2016

sep

Är du lärare eller fritidspedagog? Vill du få nya verktyg och inspiration till att planera och genomföra undervisning och friluftsdagar som ger positiva upplevelser av friluftsliv? Nu har du chansen! Vi erbjuder en kostnadsfri fortbildning om friluftsliv som utgår från Lgr 11 och äger rum under två heldagar i ett lättillgängligt naturområde.

Tisdag 09:00 - Onsdag 16:00

Malmö
sep

Lär känna närnaturen i Trädgårdsföreningen under en halvtimme på lunchen. Närnaturguiden Björn Ström berätter om träden i Trädgårdsföreningen inför hösten. Samling Naturcentrum.

Onsdag 12:30

Linköping
sep

Vattnets själ är en vacker, prisbelönt och lärorik film om vattnets kretslopp av Kurt Skog. Efter filmen finns det möjlighet att diskutera innehållet.

Onsdag 18:00

Varberg
sep

2015 års miljö- och naturskyddspris gick till Tomelilla golfklubb och deras greenkeeper Kristian Hägglund. Nu träffas vi för en rundvandring på golfbanan för att ta del av deras arbete.

Onsdag 18:00

Tomelilla
sep

Hyggesfritt skogsbruk – en temakväll om ett annorlunda skogsbruk.

Onsdag 18:30 - 21:00

Eksjö

Torsdag 18:00

Vänersborg

OBS! Ändrat datum!

Torsdag 19:00

Bengtsfors

okt

Höstskådning vid Torhamns udde. Tranor, gäss o fjällvråkar bland många andra arter. Samling vid parkeringen på baksidan av Amiralens köpcentrum för samåkning. Medtag matsäck o varma kläder.

Lördag 08:00 - 14:00

Karlskrona
okt

Välkommen på en härlig dag i gammelskogen! OBS! Endast ett fåtal platser kvar.

Lördag 09:00 - 16:00

Skellefteå
okt

Årets Hållbarhetsfestival handlar om temat Ägodela med ingredienser av integration, mat och odling