Företagssamarbeten: Gotaloppet

Gotaloppet och Naturskyddsföreningen i partnerskap för att öka intresset för naturen.

Det finns många sätt att möta naturen och att det är hälsosamt att vistas i skogen tar arrangörerna bakom Gotaloppet fasta på. Gotaloppet är en löparfest med profilen naturlopp. Banan går 2 mil längs vackra Gotaleden mellan Jonsered och Göteborg. Ambition är att fler människor ska få upp ögonen för naturen, väcka lusten att värna djur och växter, ekosystem och biologisk mångfald. Självklart är också fysisk aktivitet och välbefinnande viktiga faktorer.

Partnerskapet med Naturskyddsföreningen syftar till att skapa en positiv naturupplevelse både för löpare och publik, och att fler ska vilja ta del av och ta hand om den svenska naturen.

För Naturskyddsföreningen är det viktigt att väcka naturkänslan hos människor. Som partner till Gotaloppet och med den pågående trenden med ökande intresse för naturen hoppas vi att fler ger sig ut, säger Andreas Drufva, marknadschef på Naturskyddsföreningen.

Kontakt

Linnéa Grahn, projektledare företagssamarbeten
Telefon: 08-702 63 13
E-post: linnea.grahn@naturskyddsforeningen.se

Bli först att gilla!

Relaterade inlägg