Företagssamarbeten: Skeppsbro Bageri

Naturskyddsföreningen samarbetar med Skeppsbro Bageri kopplat till ekologiskt jordbruk. Skeppsbro Bageri är ett 100% ekologiskt bageri beläget på Skeppsbrokajen i Gamla stan i Stockholm. Syftet med samarbetet är att öka medvetenheten om och fördelarna med ekologiskt och hur det påverkar vår matproduktion och konsumtion.

Genom att välja ekologiska produkter väljer du också att stötta den biologiska mångfalden och produkter fria från bekämpningsmedel. Att en produkt kommer från en ekologisk gård innebär att varken kemiska bekämpningsmedel eller konstgödsel används utan ersätts av andra naturvänliga metoder. Detta främjar fler vilda djur och växter samtidigt som giftiga kemikalier inte sprids.

Tillsammans med Skeppsbro Bageri kommer Naturskyddsföreningen, vid två tillfällen under 2022, föreläsa om vikten av ett ekologiskt jordbruk för att öka kunskap om skillnaden mellan ekologiskt och konventionellt producerade matvaror. Föreläsningarna hålls på Skeppsbro Bageri under hösten 2022 och välkomnar alla som vill lära sig mer om eko.

Om Skeppsbro Bageri

Skeppsbro Bageri är ett 100% ekologiskt hantverksbageri. De bakar alla sina bröd med surdeg och i stenugn. Skeppsbro Bageri maler allt fullkornsmjöl på plats i bageriet vilket gör bröden färskare, nyttigare och har mer smak. Bageriet med tillhörande café ligger på Skeppsbron 21 i Tullhus 1 i Gamla stan, Stockholm. Utöver bageri och café har de även 7 brödbilar som kör ut till olika platser i Stockholmsområdet samt till festivaler och marknader där de säljer bullar och bröd

Rickard Malm, projektledare gåvor och stödföretag
Telefon: 08-702 6372