Kurshelg för växande engagemang

Välkommen till en helg som ger dig verktyg och inspiration att agera för den framtid som du drömmer om. I dessa tider när det finns en oro för nedmontering av miljö- och klimatfrågor gäller det att samla vårt gemensamma engagemang och vår kraft! Tillsammans är vi starka. Vi ses i Stockholm den 22 - 23 oktober!

Kurshelgen äger rum i Stockholm, i rikskansliets lokaler på Åsögatan 115 och är öppen för alla medlemmar. Medarrangör är Fältbiologerna. Under två dagar träffas vi med fokus på föreningens stora påverkanskraft. Kom och knyt nya kontakter, inspireras av andras ideella arbete och bli stärkt i ditt engagemang.

Programmet bjuder bland annat på:

• Workshop med Aron Schoug – Om att motivera ideella.
  • Föreläsning och workshop av Emelie Edin från Volontärbyrån, ett digitalt sätt att nå ut och hitta nya aktiva.
  • Föreläsning av Klimatpsykologernas Karin Kali Andersson.
  • Möt Fältbiologerna och diskutera hur unga engagerar sig idag och inspireras kring hur du kan engagera fler unga.
  • Rum för reflekterande samtal om engagemang, klimat och de tankar som väckts.
  • Möten med Naturskyddsföreningens sakkunniga för att få konkreta tips på hur du kan jobba med natur och miljö lokalt.
  • Workshoppar om lokal påverkan, rekrytering av medlemmar och finansiering av verksamhet.
  • Under helgen finns också tillfälle att lära mer om föreningens globala arbete och hur du kan hjälpa till att stärka skyddet för de miljöförsvarare som hotas världen över.

Kostnad: Kurshelgen är gratis! Boende på hotell, lördag till söndag, samt måltider ingår. Resa med tåg/buss ersätts av riksföreningen.

Sista anmälningsdag för kurshelgen är 3 oktober.

Begränsat antal platser! Först-till-kvarn.

I samband med din anmälan till kurshelgen får du ett bekräftelsemejl. I mejlet finns lösenord och referens som ska uppges vid bokning med SJ. Det är viktigt att rätt referens uppges.
Manualen för bokning finns här nedan och kommer även att finnas med i bekräftelsemejlet.

Program 22 - 23 oktober (med reservation för ändringar):

Lördag 22 oktober

13.00 öppnas dörrarna med tid för mingel.
13.30 Karin Lexén, generalsekreterare och chef för Naturskyddsföreningens rikskansli, hälsar oss välkomna.
Efter följer tre pass med valbara workshoppar och föreläsningar.

Information om de olika workshopparna och föreläsningarna finns här nedan.

Kvällen avslutas med middagsbuffé på hotell Clarion.
OBS: Boksamtalet med Martin Emtenäs på lördag kväll är tyvärr inställt!

Klockan: 14.00 - 15.30

Klockan 15.45 - 16.45

Klockan 17.00 - 17.30

Klockan 17.45 - 21.00

Söndag 23 oktober

Dagen börjar kl.9.00 med valbara workshoppar och avslutas med ett gemensamt pass kl.12.15 - 12.45.

Klockan 9.00 - 10.00

Klockan 10.15 - 11.15

Klockan 11.30 - 12.00

Klockan 12.15 - 12.45

Sista anmälningsdag för kurshelgen är 3 oktober.

Let’s go to Brazil – digital studieresa med brasiliansk afton
fredag 21 oktober kl.18 - 21.
För dig som har möjlighet att komma redan på fredagen finns chansen att vara med om en digital studieresa till Brasilien!
Vi gör ett digitalt ”fältbesök” till ekologiska odlingar i Brasilien och äter brasiliansk mat tillsammans på rikskansliet i Stockholm. För medlemmar i nätverken Handla Miljövänligt, Globala och Mat- och jordbruk. Är du inte medlem i något av nätverken kan du bli det här. Mer information och separat anmälan hittar du här.

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!