Webbinarium: Vad innebär det att Bra Miljöval-märka en livsmedelsbutik?

Många vill handla hållbart och nio av tio känner till Bra Miljöval. Att vara märkt med en oberoende miljömärkning bidrar till en hållbar framtid och gör det enkelt att visa upp butikens miljöarbete. Den 21 och 23 september berättar Bra Miljöval om fördelarna att vara märkt och vilka miljökrav som ställs.

För att klara klimatutmaningen och skydda vår natur så behöver vi alla arbeta för ett hållbart samhälle. Bra Miljöval Livsmedelsbutik är en heltäckande butiksmärkning som hjälper butiker och konsumenter som vill göra hållbara val.

Webbinariet vänder sig till dig som driver en livsmedelsbutik, arbetar med miljö- och hållbarhet och är nyfiken på hur en miljömärkning både kan stärka ert varumärke och stödja miljöarbetet.

• Vad är Bra Miljöval?
  • Vilka fördelar finns det att Bra Miljöval-märka en livsmedelsbutik?
  • Vilka miljökrav ställer Bra Miljöval på livsmedelsbutiker?
  • Berättelser från märkta butiker

Medverkande:

Liv Södahl, Bra Miljöval Livsmedelsbutik

Om du har frågor om webbinariumet, kontakta Ulriqa Westman
Sprid gärna inbjudan till kollegor!

Anmäl dig här! Välj ett datum

Det här är ett webbinarium som hålls i Zoom och du kommer att kunna ställa frågor i chattfunktionen. Genom att anmäla dig får du en påminnelse och länk till webbinariet innan start. Du får också information om eventuella ändringar och uppdateringar. Anmäl dig till den 21 september eller den 23 september nedan.
Efter webbinarumet, hör vi av oss.

----------------------------------------------------------------------------------------

Varmt välkommen!

2mDwTN2AE_I poster image
ikon, livsmedelsbutik

Om Bra Miljöval Livsmedelsbutik

Bra Miljöval Livsmedelsbutik ställer höga krav och är en märkning för butiker som vill ligga i framkant. Märkta butiker kan visa att en oberoende part har granskat miljöarbetet. Tillsammans gör vi skillnad.

Läs om märkningen
Gillas av 1