Kom på frukost med Svante

Det största hotet mot klimatet är inte att de globala utsläppen av växthusgaser fortsätter att öka. Det är istället den pessimism och uppgivenhet som sprider sig. Tvärtemot vad många tror är det är möjligt att skapa ett fossilfritt samhälle och bromsa den globala uppvärmningen. En hoppfull Svante Axelsson säger att vi måste agera nu!

Tio hoppfulla perspektiv på klimatkrisen

Nu bjuder vi in tillsammans med Sveriges Ingenjörer till ett kostnadsfritt seminarium med Svante Axelsson, samordnare för Fossilfritt Sverige 2030 och fd generalsekreterare för Naturskyddsföreningen, kopplat till boken Vår tid är nu

Hur ska vi kunna bygga vägen till det hållbara samhället? Med fokus på möjligheterna visar Svante Axelsson på lösningar för att skapa ett fossilfritt samhälle och bromsa den globala uppvärmningen. Genom att vi gör förändringar som är möjliga och startar nu.

Svante Axelsson vill med sin uppmärksammade bok Vår tid är nu gjuta mod och kraft samt visa på att en omställning är lättare än vad de flesta tror. Det är lätt att förlamas av ångest inför de stora klimathoten. Pessimismen i sig är ett hot mot klimatet genom att skapa maktlöshet. Men omställningen till ett hållbart samhälle behöver inte vara så svår och den går att genomföra utan att hota jobb och välfärd säger Svante Axelsson.

Utifrån möjligheter och lösningar sprider han hopp och ger inspiration.

Se hela seminariet här (40 min).

Välkommen till det kostnadsfria frukostseminariumet med Svante!

DATUM: Tisdag 20 september.
TID: 08:30-09:30 (Frukost serveras från 08:00)
PLATS: Biograf Victoria, hörnet Åsögatan/Götgatan på Södermalm, Stockholm

Du kommer kunna köpa Vår tid är nu på plats för 180 kr.

Det finns ett begränsat antal platser. Seminariet är kostnadsfritt, men om du anmäler dig och uteblir debiterar vi kostnaden för din plats (300 kr).

Boka din plats nu!

Det är begränsat antal platser så säkra din plats direkt.