Naturskyddsföreningens hållbara julkalender: Lucka 10 den 10 december 2019

Vi är sedan ett tag tillbaka med i en app som heter Gonna! Där postar olika organisationer utmaningar varje vecka. Vår första utmaning var att totalt ignorera Black Friday men denna veckan är utmaningen lite annorlunda. Utmaningen handlar om att på ett kreativt och hållbart sätt slå in paket i jul. Så ladda ner appen och testa. Vi kommer också att hjälpas åt med att tipsa om fler hållbara appar för allt mellan himmel och jord.
<< Tillbaka till Hållbara julkalendern

Ladda ner Gonna-appen!

Vi har som sagt redan haft en veckoutmaning och har en till nu i veckan. Vi kommer att återkomma under 2020 med fler utmaningar för en mer hållbar världen och vi hoppas att så många som möjligt vill vara med och delta i utmaningarna.

>> Ladda ner appen på Google Play
>> Ladda ner appen på appstore

Fler hållbara appar att ladda ner:

Big Heart
I appen kan du skapa länkar till dina vanligaste sociala medier i telefon. När du öppnar dem visas en annons och en liten slant hamnar i en pott som sedan går till välgörenhet. Du kan då välja att ge pengarna som en gåva till bland annat Naturskyddsföreningen. Installerar du appen nu går 20 kr extra till Naturskyddsföreningen.
>> Testa appen "Big Heart"

Kemikalieappen
Vi lyfte nyligen den här viktiga appen. Du kan scanna olika prylar för att se vad de innehåller. Du kan skanna alla produkter som saknar en innehållsförteckning: exempelvis möbler, leksaker, elektronik, köksartiklar, plastprodukter. Inte mat eller kosmetika.
>> Läs mer om appen på vår webb

Hygglo
Varför köpa nya saker när du kan hyra och bidra till att hyrandet ökar genom att hyra ut saker och tjäna en slant. I Hyggloappen hittar du massor av grejer att hyra över hela Sverige
>> Ladda ner Hygglo!

Karma
Minska på matsvinnet och få notiser när din lokala restaurang har måltider över. Det blir både billigare och bättre för naturen.
>> Testa Karma!

GoMore
App för både samåkning och bilhyrning. Boka samåkning eller erbjud skjuts gratis via appen.
>> Hämta hem GoMore!