Årets bok är här: Ett hållbart liv

Naturskyddsföreningen ger varje år ut en bok på ett viktigt tema inom miljö och naturvård. I år heter vår bok: Naturskyddsföreningens guide till Ett hållbart liv. Boken är producerad i samarbete mellan Naturskyddsföreningen och Bonnier Fakta. Den ger 365 råd och inspiration för hur vi, var och en, kan tänka och agera i vardagslivet. Den belyser också på ett lättillgängligt sätt de stora miljöutmaningar som världen står inför.

Pressmeddelande

– Vi är väldigt glada över den här boken. Den är inte bara ett bra verktyg i vardagslivet, utan sätter också in våra praktiska bestyr i ett större perspektiv, säger Johanna Sandahl, Naturskyddsföreningens ordförande.

– Jag hoppas att läsarna kan hitta många goda idéer och inspireras av tanken att det alltid finns något vi kan göra i de olika sammanhang vi befinner oss: hemma, i affären, bland grannar och vänner, när vi reser osv. Mycket handlar helt enkelt om att prata med varandra, dela med sig, förflytta tankar – och beteenden. De behövs både enskilda insatser, grupper som samarbetar och en beslutsam övergripande politik för att vi steg för steg ska röra oss mot det hållbara samhället.

Bokens huvudförfattare är Johanna Stål i samråd med Naturskyddsföreningens experter. Illustrationerna är gjorda av Nadia Nörbom.

Boken finns i handeln den 25 september.

>Läs mer om boken och beställ redan nu

>Läs mer om boken på Bonnier Fakta

För intervjuförfrågningar, kontakta:
Eva-Lena Neiman, presskommunikatör Naturskyddsföreningen,
eva-lena.neiman@naturskyddsforeningen.se, 070 794 04 07

För mer information och bildmaterial, kontakta:
Hanna Lundkvist, mediekontakt/projektledare Bonnier Fakta, hanna.lundkvist@bonnierforlagen.se, 076-526 11 63