Hemfrids städmedel märks med Bra Miljöval

Hemfrid lanserar en helt ny serie städmedel med 6 olika produkter. Samtliga produkter har klarat Naturskyddsföreningens krav och miljömärks med Bra Miljöval. Produkterna kommer att säljas på Hemfrids webbplats.

Allrent, Rapssåpa, WC/Badrumsrent finns i förpackningar som rymmer 1 liter. Diskmedel, Skurkräm och Handtvål rymmer 0,5 liter (Diskmedel finns även i större förpackning).
Artikel

Städprodukter kan innehålla skadliga kemikalier och därför är det viktigt att välja miljömärkta alternativ. Bra Miljöval ställer stränga krav på innehållet och märkta produkter är så skonsamma mot miljön som bara är möjligt. Därför är vi glada att Hemfrid har valt att miljöanpassa och Bra Miljöval-märka sina nya produkter. När du använder miljömärkta produkter i hemmet så minskar du också risken för att utsätta dig och dina barn för farliga kemikalier.

Den nya serien täcker hela hushållets behov av städprodukter och består av allrent, diskmedel, handtvål, rapssåpa, skurkräm och wc-/badrumsrent. Produkterna säljs i förpackningar om 1 eller 0,5 liter. Hemfrid har valt att tillverka förpackningarna av grön polyeten, en miljöplast som till 85 procent består av sockerrör.

> Här hittar du mer information om Hemfrids nya produkter

> Läs våra tips om hur du städar utan giftiga kemikalier

> Här hittar du samtliga tjänster och produkter märkta med Bra Miljöval

#BraMiljöval

Vår miljömärkning Bra Miljöval

Märkningen visar vilka produkter som är minst skadliga för miljön.