Snällare produkter med Bra Miljöval

Med vår egen miljömärkning, Bra Miljöval, får vi företag att ta bort farliga ämnen ur produkter. Märkningen gör det också lättare att hitta varor och tjänster som är bättre för miljön och för vår hälsa. Just nu är runt 700 varor och tjänster märkta.

I schampo märkt med Bra Miljöval används kemikalier som är snällare mot dig och naturen.

Foto:

Ulrica Zwenger
Artikel

Vår miljömärkning Bra Miljöval är en oberoende märkning som bidrar till en friskare natur och färre hälso­farliga ämnen i vardagsprodukter. Miljökraven ställs och kontrolleras av Naturskyddsföreningen. Genom att välja en Bra Miljöval-märkt produkt eller tjänst bidrar du till:

• mindre miljöfarliga utsläpp
  • färre hälsofarliga ämnen i vardagsprodukter
  • ett rikare växt- och djurliv
  • ett större utbud av miljöanpassade produkter
  • effektivare resursanvändning

Det är bara inom de områden där Naturskyddsföreningen ser den största miljönyttan som Bra Miljöval finns. Därför kan du vara säker på att ditt val alltid gör verklig skillnad för miljön.Idag finns Bra Miljöval-märkta produkter och tjänster inom områdena biobränsle, livsmedelsbutik, elenergi, försäkringar, kemiska produkter, textil, persontransporter, godstransporter, fjärrvärme och fjärrkyla.

Sök bland Bra Miljöval-märkta varor och tjänster här >>