Insamling och värvning via Face-to-Face

Våra face-to-face-värvare knackar på dörrar och står på gator och torg i flera städer över hela landet. Varje värvare pratar dagligen med hundratals människor om vårt arbete med att rädda naturens liv och skydda människors hälsa, samt uppmuntrar till att bli medlemmar i vår förening eller stödja oss med en gåva.

Naturskyddsföreningen arbetar dagligen och året runt med att rekrytera fler månadsgivare och medlemmar. Detta gör vi bland annat genom en metod som kallas direktdialog som innebär att du kan möta oss på stan i flera städer. Under vintersäsongen arbetar vi även med dörrknackning som gör det möjligt för oss att besöka mindre orter runtom i landet och komma i kontakt med den del av befolkningen vi inte når genom andra kampanjer. Genom fler månadsgivare får föreningen stabilitet och möjlighet att göra ett långsiktigt och kvalitativt miljöarbete, både i Sverige och globalt.

All personal som arbetar med värvning på Naturskyddsföreningen har genomgått en grundläggande utbildning och är anställda hos oss. Våra värvare delar Naturskyddsföreningens kärlek till naturen och vårt brinnande engagemang för en friskare planet.

Här finns vi:

Vi värvar just nu i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Örebro, Gävle Uppsala och Jönköping.

Känn igen våra värvare

•    Naturskyddsföreningens värvare bär på en pärm
•    Våra värvare har på sig en t-shirt och jacka (dagtid) samt en reflexväst (kvällstid), samtliga med föreningens logga.
•    Värvarna har alltid en namnbricka med förnamn och ID-nummer
Vill du kontrollera ID på en värvare kan du kontakta vår Medlems- och Givarservice på telefon: 08-702 65 77 (för öppettider klicka här!) eller skicka e-post till: medlem@naturskyddsforeningen.se

Jobbet som värvare

En stor del av Naturskyddsföreningens arbete handlar om att sprida kunskap, och i det långa loppet åstadkomma förändring. Jobbet som värvare innebär att nå ut med våra budskap genom personliga möten, och att bli fler miljökämpar. Det är socialt, meningsfullt och bidrar till att skapa en bättre framtid.

> Här berättar medlemsvärvarna själva om jobbet

Du kan bli face-to-face-värvare hos oss:

Vi är ofta i behov av värvare som är sociala och delar Naturskyddsföreningens värderingar. Kika bland våra lediga jobb för att se om vi rekryterar värvare just nu eller skicka in en spontanansökan till en av våra koordinatorer. Märk din ansökan med staden du söker i ämnesraden på ditt mail.
Har du frågor eller synpunkter är du välkommen att kontakta Raluca Roiescu F2F Chef via e-post: raluca.roiescu@naturskyddsforeningen.se