Way Out West

Naturskyddsföreningen har sedan 2014 inlett ett långsiktigt samarbete med Luger som arrangerar musikfestivalen Way Out West. Samarbetet inkluderar allt från att utbilda festivalens matförsäljare till att bedriva opinion för en offensivare miljöpolitik. I år deltar Naturskyddsföreningen med temat "Natrual Reality" som slår ett slag för naturupplevelser.

Way Out West (WOW) har på kort tid blivit ett internationellt föredöme för andra festivaler. År 2012 gjordes festivalen helt vegetarisk, något de tilldelades Naturskyddsföreningen i Göteborgs Kaprifolpris för.

Festivalen har årligen ca 35 000 besökare per dag. Årets tema för festivalen är HBTQ.

Natural Reality - den verkliga verkligheten

Natural Reality är en kampanj som Naturskyddsföreningen lanserade i vintras i samband med att Virtural Reality-glasögon blev årets julklapp. Kampanjen slår ett slag för den ”verkliga verkligheten” d.v.s. naturen. Vi tror att vi människor blir mer benägna att skydda naturen ju mer vi vistas i den.

Se filmklippen på YouTube

Våra aktiviteter på WOW

• Medlemsvärvning - Våra värvare finns på plats i anslutning till montern och ute i festivalområdet.
  • Tagga sig för naturen - Vi har i år en insamling och ger då besökarna möjligheten att swisha en valfri gåva till Naturskyddsföreningens arbete. Alla som swishar får som gåvobevis välja en valfri gnuggis-tatuering. Gnuggisarna är givetvis giftfria och snälla mot huden. Alla ingredienser uppfyller föreskrifterna från Svenska Läkemedelsverket.
  • Tävling - För att spexa till det ytterligare har vi en amazing tävling i montern med fina upplevelsepriser från företaget Greatdays. I prispotten ligger naturupplevelser för två personer. Vinnarna kommer dras veckorna efter WOW
  • Ladda mobilen - I år har vi en alldeles egen mobilladdningsstation i montern, där besökarna kan ta en paus och ladda mobilen med Bra Miljöval-märkt el.