Bo Olsson till minne
Artikel 2006-3 Eva-Lena Neiman

Söderortskretsens ordförande Bo Olsson avled hastigt på påskdagen.

Bosse var en flitig eldsjäl och omtänksam vän. Han var verksam inom SNF, både som tjänsteman på rikskansliet under sammanlagt 17 år, och som engagerad aktiv och förtroendevald. Många är de dagar och timmar som Bosse ägnade åt att slå, räfsa och röja vid Ekudden, Söderorts ängsmark, att arrangera utflykter, föredrag och resor med kretsen, alltid generös, noggrann och med en bred art- och sakkunskap. Bosse framhävde aldrig sig själv, klagade aldrig över arbetsbörda eller tidsbrist. Han blev 59 år och hade mycket kvar att ge. Vännerna i Söderortskretsen, inom Stockholms länsförbund och många gamla arbetskamrater från tiden på rikskansliet, planterar träd i Vi-skogen till minne av Bosse.

Om Sveriges Natur

Ansvarig utgivare: Ylva Johnson