Naturen till din tjänst
Artikel 2006-5 Carl-Axel Fall

Vi omger oss med bilar, hus, prylar och varor av alla de slag. Alla flöden av varorna räknas i pengar. Men vi har ännu inte lärt oss att sätta ett värde på allt som produceras av naturen själv. Det är hög tid att göra det. För det vi får av naturen - ekotjänsterna - hotas allt mer. Enligt en världsomspännande FN-undersökning har redan 60 procent av ekosystemtjänsterna börjat förstöras.

Mats Hellmark, journalist på Sveriges Natur, har tagit fram SNFs nästa årsbok kring detta tema. Naturen till din tjänst är en bok med mycken kunskap, insikt och spänst i argumentationen från en rad intressanta skribenter. Årsboken 2007 vill göra dig hemmastadd i en miljödebatt som kommer att prägla de kommande åren. Beställ nu.

Om Sveriges Natur

Ansvarig utgivare: Ylva Johnson