Miljörock i Hultsfred

Samtidigt som Naturskyddsföreningen håller rikskonferens i Luleå i juni satsar föreningen också på medverkan i Hultsfredsfestivalen.

Skribent Carl-Axel Fall

Miljöfrågorna ligger bra till hos de unga och förra årets samarbete gav mersmak. I år kommer föreningen att medverka med miljökabarén Sweet Dreams i ett tält där det blir annan kultur än rock. En paneldebatt med en tv-meterolog, rockartist och Naturskyddsföreningens generalsekretare Svante Axelsson utlovas också. Fältbiologerna ska finnas på plats liksom en utställning om miljömedvetet resande. Rock och miljö har alla förutsättningar att bli en lyckosam symbios.

Skribent Carl-Axel Fall