Solrevolution

E-bok: Solrevolution

99kr (medlemspris 69 kr)

Det är lätt att göra el av solstrålar!

I USA startas ett nytt solcellsprojekt var fjärde minut. I Japan satsas det hårt på solceller efter kärnkraftsolyckan i Fukushima. Kina tillverkar flest solceller i världen och Tyskland är världsmästare i solel. Att göra sin egen el har blivit något av en tysk folksport. Nu vill Naturskyddsföreningen ta solrevolutionen till Sverige!

Sugen på att bli en solrevolutionär?

2015 års bok ger inspiration för att börja göra din egen el. Följ med på en resa runt jorden och möt kollektivet i Australien som helt klippt kontakten med elnätet. Till engelsmännen, som kan köpa nyckelfärdiga solcellspaket på Ikea, och till Indien som storsatsar på solceller. Landa i solcellsfabriken i värmländska Glava och besök Nordens största solcellspark mellan Västerås och Enköping.

Skaffa denna solskenshistoria i dag!

Teknisk information

Du får din e-bok direkt vid avslutat köp och per e-post. Alla våra e-böcker levereras i e-boksstandardformatet e-PUB. Har du gjort din beställning på en dator men vill ladda hem din bok på en läsplatta eller mobiltelefon, öppnar du ditt mejl med e-boken i önskad enhet och klickar på länken för att ladda ner boken där. Har du problem med din fil är du välkommen att höra av dig till oss genom att skicka ett mail till medlem@naturskyddsforeningen.se.