Ge bort ett medlemskap i Naturskyddsföreningen

Vad ger man till någon som redan har allt? Och vad kan man ge till någon som älskar natur och miljö? Kanske något att ha med sig när du blivit bortbjuden?

Svaret är givetvis ett medlemskap i Sveriges största miljöorganisation och miljöförening. Du får ett fint tryckt kort att ge bort och mottagaren får ett års medlemskap där följande fina förmåner ingår:

• Tidningen Sveriges Natur – vi skickar landets största miljö- och naturtidning till din brevlåda eller mejlinkorg fem gånger per år.
  • 10 procent på resor med SJ. Resor märkta med Bra Miljöval.
  • Hyra stugor - du kan hyra våra stugor runt om i landet till ett förmånligt pris.
  • Gratis aktiviteter - vi finns på de flesta orter, som medlem är du välkommen att delta i allt från naturvandringar till workshops.
  • Möjlighet att bli aktiva – du som vill engagera dig ideellt i miljö- och naturfrågor har massor att välja på hos Naturskyddsföreningen, och du väljer själva hur mycket tid du kan avvara.

Mottagaren väljer själv om de vill använda värdebeviset för att registrera sig som medlem och skickar då in det portofritt. Om inte övergår beloppet till en vanlig gåva till Naturskyddsföreningens arbete. Du registrerar heller inte mottagarens uppgifter vid beställningen utan du ger bort ett värdebevis som mottagaren själv fyller i. Enkelt va?

Läs mer om vad ett medlemskap i Naturskyddsföreningen innebär
Ge bort ett familjemedlemskap istället