Om oss

Bra Miljöval ställer strikta miljökrav på produkter och tjänster för att bidra till ett hållbart samhälle. Här kan du läsa mer om miljömärkningen, vår historia och hur du kommer i kontakt med oss.

Barn i kök lagar pannkaka

Om Bra Miljöval

Vill du veta vad Bra Miljöval innebär och vilken miljönytta det ger genom att välja miljömärkt? Lär dig hur märkningen fungerar och hur vi ställer strikta miljökrav för att bidra till ett hållbart samhälle.

Filmen om Bra Miljöval

GzmDY1svyio poster image
Kontaka oss

Kontakta oss

Här hittar du alla sätt att kontakta. Du finner även kontaktuppgifter till alla som arbetar på Bra Miljöval. Välkommen att höra av dig!

kvinna, man, kontor, 1296274799

Lediga jobb

Vill du vara med och påverka? Här finns lediga tjänster inom Naturskyddsföreningen.

skog, å, träd, vatten, ovanifrån, grönt, våtmark, 1176867660

Press

Här samlar vi information för dig som är journalist. Kontakta gärna oss för intervjuförfrågningar eller sakkunskap.

gdpr, digital, EU,

Hur vi behandlar personuppgifter

Bra Miljöval följer lagstiftningen i Dataskyddsförordningen när det gäller hantering av personuppgifter.

forsnäs, lägern, kraftverk, bulsjöån, regleringsdamm, fiskväg, omlöp, biologisk, mångfald, miljöfond, elenergi, vattenlevande, träd, grävning, brygga, vattendrag, vatten

framgångar

Framsteg för klimat och miljö

Alla som väljer miljömärkt bidrar till framsteg för klimat och miljö. Här kan du läsa om några segar.

gen, logotyp, logga, ecolabel, ecolabelling

Bra Miljöval är en av drygt 50 oberoende miljömärkningar världen över som är medlem i GEN. En organisation som genomför och säkerställer att miljömärkningar är trovärdiga.

Peregrine Falcon, beak, birds of Prey, feathers, hunter, preditor, wings

Bra Miljöval är en del av Naturskyddsföreningen som är Sveriges största miljöorganisation med kraft att förändra. Här kan du läsa mer om vår organisation, vårt arbete och vår historia i naturens tjänst.