Nu klimatmaxar vi Sverige!

Jular som regnar bort, översvämningar i augusti och stormar som går bärsärk genom landet. Klimatförändringarna är tyvärr redan här. Men än finns det chans att stoppa dem – genom att klimatmaxa! Vi är redan 224 000 personer i Naturskyddsföreningen som vill ha tågboom, solrevolution, cykelchock, vegopepp och bilevolution istället för klimatkaos. Haka på!

Vi är 224 000 medlemmar som pushar på för en tuffare klimatpolitik. Du kan göra oss ännu starkare för 24 kr/mån.

Vad innebär klimatkaos och varför är det jättejättedåligt? I den här filmen förklarar vi varför vi måste Klimatmaxa Sverige. Nu!

Det här kan du göra:

Vill du både göra gott och sätta fart på politikerna? Här har du ett gäng enkla tips på hur du klimatmaxar både dig själv och andra.

Res som en tjej, ät som en tonåring och tänk som en förälder. Här är vår pyttelilla to do-lista för dig som vill klimatmaxa.

Din kompis är en ljuvlig, smart person – men en fullblodad pessimist. Här är argumenten som kan sätta fart på både dysterkvisten och latmasken.

Folket vill klimatmaxa! Kolla in flödet av foton från Instagram där människor visar sitt stöd för klimatfrågan.

Våra smartphones har blivit en förlängning av oss själva. Vi har plockat fram de bästa tipsen för hur du maxar ditt batteri i mobilen.

Vill du dra dit strå till stacken för klimatet? Då är maten enkel att börja med.

Solrevolutionen sprider sig just nu som en löpeld genom hela världen och i Sverige kan du nu få skatteåterbäring på överskottsel från egen produktion. Så varför inte haka på solcellsvågen?

Och det här kan politikerna göra:

Sverige är ett pluttigt land. Hur kan vi påverka klimatet? Jo, genom att visa resten av världen att stenhård klimatpolitik och välfärd kan gå hand i hand. Här är fyra viktiga lösningar Sverige borde satsa på.

Vi är många som älskar tåget. Men vi är fruktansvärt less på förseningar och dyra biljetter. Hallå politiker, det är 2015!

Var tionde resa i Sverige sker på cykel. Men bara en futtig procent av statens infrastrukturpengar går till cykeln. Det vill vi ändra på!

Sverige skulle kunna vara fullt av solrevolutionärer som har klimatsmarta elverk på taken. Men staten krånglar till det för oss. Dags att härma andra länder!

Mer vego på tallriken är en vinst för både naturen, klimatet och vår hälsa. Vegopepp är win-win-win!

Vi svenskar kör mer bil än någonsin och utsläppen styr oss mot klimatkaos. Nu är det dags för färre bilar och fossilfritt i tanken!

Nog med tankepauser och utredningar. Vi har tagit fram 100 konkreta klimatlösningar som sveriges politiker kan införa NU.