Testamente och arv

Gåvor och testamenten har stor betydelse för vårt långsiktiga arbete för våra barn och barnbarn. Om du tänker på Naturskyddsföreningen i ditt testamente hjälper du oss att jobba vidare med att rädda naturen, skydda människors hälsa och främja global solidaritet.

Läs vår broschyr om arv och testamenten

Låt naturen gå i arv

Naturskyddsföreningen tar varje år emot gåvor genom testamenten. Det gör oss naturligtvis mycket glada. Arv och testamenten är av oerhört stor betydelse i vårt långsiktiga arbete för en renare och friskare natur och miljö för våra barn och barnbarn.

Att skriva sitt testamente behöver inte alls vara komplicerat. Trots det är det säkrast att du rådgör med en advokat eller annan sakkunnig jurist eftersom det är viktigt att ditt testamente är entydigt och korrekt i juridisk mening.

Läs gärna vår broschyr om arv och testamenten och du är varmt välkommen att kontakta oss om du vill ha hjälp eller har frågor.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!
>> Klicka här för att komma till formuläret

Marie-Louise Berzén
Ansvarig arv och testamenten
E-post: Marie-Louise.Berzen@naturskyddsforeningen.se

Naturskyddsföreningens organisationsnummer: 802002–4280

Om Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen vill att vår jord ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Det har vi arbetat för i över hundra år, och det har gett resultat. Vi har bland annat räddat pilgrimsfalken från utrotning. Tvingat industrin att tillverka miljövänligare papper. Sett till att få ett förbud mot två av världens farligaste ämnen; DDT och kvicksilver. Räddat hundratals unika skogar från avverkning. Och vi har infört miljömärkningen, Bra Miljöval.

Vårt globala arbete har gjort att allt fler svenskar väljer bort jätteräkor, vilket har räddat värdefulla mangroveskogar i syd. Och vi har besparat naturen extremt skadliga kemikalier genom att få fler att välja ekologiska bananer och kaffe.