Testamente och arv

Gåvor och testamenten har stor betydelse för vårt långsiktiga arbete för våra barn och barnbarn. Om du tänker på Naturskyddsföreningen i ditt testamente hjälper du oss att jobba vidare med att rädda naturen, skydda människors hälsa och främja global solidaritet.

Läs vår broschyr om arv och testamenten

Låt naturen gå i arv

Naturskyddsföreningen tar varje år emot gåvor genom testamenten. Det gör oss naturligtvis mycket glada. Arv och testamenten är av oerhört stor betydelse i vårt långsiktiga arbete för en renare och friskare natur och miljö för våra barn och barnbarn.

Att skriva sitt testamente behöver inte alls vara komplicerat. Trots det är det säkrast att du rådgör med en advokat eller annan sakkunnig jurist eftersom det är viktigt att ditt testamente är entydigt och korrekt i juridisk mening.

Läs gärna vår broschyr om arv och testamenten. Om du vill bli kontaktad eller om du vill att vi postar broschyren om arv och testamenten så är du varmt välkommen att fylla i dina kontaktuppgifter i formuläret.

>> Klicka här för att komma till formuläret

Marie-Louise Berzén
Projektledare privat insamling och ansvarig för arv och testamenten
E-post: Marie-Louise.Berzen@naturskyddsforeningen.se

Naturskyddsföreningens organisationsnummer: 802002–4280

Naturskyddföreningen medverkar i Goda Testamentet som är ett initiativ av Frivilligorganisationernas Insamlingsråd. Hos Goda Testamentet finns gratis testamentesmallar att ladda hem.

Om Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen vill att vår jord ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss. Det har vi arbetat för i över hundra år, och det har gett resultat. Vi har bland annat räddat pilgrimsfalken från utrotning. Tvingat industrin att tillverka miljövänligare papper. Sett till att få ett förbud mot två av världens farligaste ämnen; DDT och kvicksilver. Räddat hundratals unika skogar från avverkning. Och vi har infört miljömärkningen, Bra Miljöval.

Vårt globala arbete har gjort att allt fler svenskar väljer bort jätteräkor, vilket har räddat värdefulla mangroveskogar i syd. Och vi har besparat naturen extremt skadliga kemikalier genom att få fler att välja ekologiska bananer och kaffe.