Företag

Stiftelser och fonder / Förmånstagare

Naturskyddsföreningen samarbetar med stiftelser, företagsfonder och är förmånstagare till olika stiftelser och fonder.

Innehållet i våra samarbeten varierar; vissa stiftelser är anknutna till Naturskyddsföreningen och bidrar till verksamheten genom en årlig utdelning. Andra samarbeten har pågått i flera år och inkluderar en praktisk aspekt, exempelvis inom våra artbevarandeprojekt. En del stiftelser och fonder stödjer arbetet genom ett finansiellt engångsstöd till Naturskyddsföreningens verksamheter.

Samarbeten med stiftelser:

puff skansen

Skansen

Skansen samarbetar med SM i fågelholk och anordnar en presskonferens i samband med det årliga eventet.

Upplandsstiftelsen

Upplandsstiftelsen arbetar för att förstärka och utveckla populationen av vitryggig hackspett i Uppsala län, särskilt vid nedre Dalälven.

Peregrine falcon, Falco peregrinus flying, Swedish Lapland, SwedenBeskuren från Resource ID31626.

Nordens ark

Nordens Ark är med och räddar pilgrimsfalkar och vitryggig hackspettar genom avel och genom att sprida kunskap om biologisk mångfald.

Puff vildriket

Vildriket

Naturskyddsföreningen har sedan 2016 samarbetat med Vildriket kring uppfödning av vitryggig hackspett.

Vi är förmånstagare till:

GoodCause

GodEl drivs helt utan privat vinstintresse och delar ut vinsten till välgörenhet enligt kundernas val, vilket inkluderar Naturskyddsföreningen.

PostkodLotteriet

Naturskyddsföreningen är sedan 2010 förmånstagare till Svenska PostkodLotteriet, vars överskott fördelas till ideella organisationer.

Företagssamarbete, Swedbank Robur Humanfond

Swedbank Robur Humanfond

När du sparar i Swedbank Robur Humanfond går 2 procent av fondförmögenheten till välgörenhet.

Vi är tacksamma för stödet till våra verksamheter från:

• Petra Lundbergs Stiftelse
  • Alvins fond
  • Alf och Märta Olssons Minnesfond
  • Gertrud Engströms fond
  • Rosenblads stiftelse för välgörande ändamål