företag

Företag – gör världen bättre med oss!

Tillståndet för miljö och människor är allvarligt. I omställningen till ett hållbart samhälle har ni som företag en mycket viktig roll att spela. Samarbeten och årligt stöd från företag har gett oss kraft att förändra mycket fram till idag, och det finns mycket kvar att göra. Var med och driv utvecklingen framåt!

Så här kan ni göra skillnad som företag:

Aktivera er på jobbet

På den här sidan hittar ni verktyg och hjälpmedel för att aktivera er och era anställda i olika frågor om natur och miljö.

Operation: Rädda bina. Var med och gör skillnad som företag.

Operation: Rädda bina

Gör skillnad som företag. Tillsammans kan vi skapa de åtgärder som behövs för att rädda våra livsviktiga pollinatörer och som företag spelar ni en viktig roll. Genom att bli stödföretag, ge en företagsgåva eller bli kampanjpartner är ni med och stödjer arbetet för bin och biologisk mångfald.

Vår miljömärkning Bra Miljöval

Bra Miljöval är vårt främsta verktyg för dig som vill välja produkter som är minst skadliga för miljön. Bra Miljöval är vårt främsta verktyg för dig som vill välja produkter som är minst skadliga för miljön.

Årets bok, Middagskompassen, bokomslag, mat, recept

Köp årets bok: Middagskompassen

Tillsammans med kockarna Paul Svensson och Zeina Mourtada har vi tagit fram 80 välsmakande, lättlagade och miljösmarta recept som också guidar dig till hur du kan fatta bättre beslut för miljön och naturen genom maten du ställer på bordet.

Boken är den perfekta presenten till medarbetare, kunder och anställda.