företag

Företag – gör världen bättre med oss!

Tillståndet för miljö och människor är allvarligt. I omställningen till ett hållbart samhälle har ni som företag en mycket viktig roll att spela. Samarbeten och årligt stöd från företag har gett oss kraft att förändra mycket fram till idag, och det finns mycket kvar att göra. Var med och driv utvecklingen framåt!

sjöar, funärsdalen, tobias sjö, solnedgång, sol, landskap, flygfoto,

Så här kan ni göra skillnad som företag:

Vintrig landskapsbild över Järpen, Åre

Ge en företagsgåva i jul!

Vår planet, vårt hem, vårt gemensamma ansvar. Naturskyddsföreningen har kämpat för naturen i över 100 år och tillsammans med människor och företag fortsätter vi påverka utvecklingen i vår närhet och i världen. Det handlar om en hållbar framtid på en frisk och levande planet. Det önskar vi oss till jul.

Vår miljömärkning Bra Miljöval

Bra Miljöval är vårt främsta verktyg för dig som vill välja produkter som är minst skadliga för miljön. Bra Miljöval är vårt främsta verktyg för dig som vill välja produkter som är minst skadliga för miljön.

Årets bok, Middagskompassen, bokomslag, mat, recept

Köp årets bok – Middagskompassen

Tillsammans med kockarna Paul Svensson och Zeina Mourtada har vi tagit fram 80 välsmakande, lättlagade och miljösmarta recept som också guidar dig till hur du kan fatta bättre beslut för miljön och naturen genom maten du ställer på bordet.

Boken är den perfekta presenten eller julklappen till medarbetare, kunder och anställda.