Så kan du engagera dig för fossilfria pensioner

Vill du engagera dig för fossilfria pensioner? Toppen! Det finns nämligen flera sätt som du kan vara med och bidra för att visa att våra pensionspengar inte ska investeras i olja, kol och fossilgas.

Arrangera ett webbinarium om fossilfria pensioner

Vill du vara med och skapa dialog med politiker om fossilfria pensioner? Tillsammans med din lokala Naturskyddsförening kan du arrangera ett webbinarium om fossilfria pensioner.

Till webbinariet bjuder du in en till tre riksdagspolitiker att tala och reflektera kring frågan. På vårt medlemsforum Naturkontakt finns en guide med tips på hur du kan arrangera webbinariet och förslag på material som kan användas.  På webbinariet som ni arrangerar kan också någon från rikskansliet föreläsa och ge information.

Varje webbinarium är en viktig del i att sprida information om fossilfria pensioner och skapar en nödvändig dialog om frågan. Intresserad? Kontakta då Anneli Nordling, anneli.nordling@naturskyddsforeningen.se.

Delta i ett webbinarium om fossilfira pensioner

Utöver att arrangera ditt eget webbinarium kan du också delta i de webbinarium som andra lokalföreningar anordnar. Flera av våra lokalföreningar arrangerar webbinarier om Fossilfria pensioner.

Du är varmt välkommen att delta! I vår kalender hittar du planerade webbinarium.

Skriv en insändare till lokalpress

På vårt medlemsforum Naturkontakt finns det två mallar för insändare som kretsar kan använda sig av för att väcka opinion i frågan om fossilfria pensioner.

Ge en gåva för natur och miljö

Med din gåva kan vi fortsätta kämpa för en hållbar framtid på en frisk och levande planet.

Ge en gåva
Bli först att gilla!