Engagera dig

Här hittar du olika sätt att engagera dig för natur och miljö!

Aktuellt just nu

Engagera dig tillsammans med andra

Vad vill du göra för natur och miljö?

Tips och verktyg

Bli en digital global hjälte!

31 aug, 2022 • 1 min att läsa

Familjetips: Dansa i regnet

Av: Natursnokarna29 jun, 2022 • 1 min att läsa

Familjetips: Kolkritor eller ritkol

Av: Natursnokarna29 jun, 2022 • 2 min att läsa

Familjetips: Gosedjurskalas

Av: Natursnokarna29 jun, 2022 • 1 min att läsa

Familjetips: Stubbsittning och ljudkarta

Av: Natursnokarna29 jun, 2022 • 2 min att läsa
20-24 år, 25-29 år, 30-34 år, 70-79 år, vuxenstudent, kör konstkultur och underhållning, fritidskläder, kaukasisk etnicitet, kör, färgbild, dag, utbildning, utvandring och invandring, europa, vänskap , hobbyer, innehav, horisontell, intelligens, språk, inlärning, livsstil, medellång grupp människor, mitten av vuxna, mitten av vuxna kvinnor, Mellanöstern etnicitet, blandad person, multietnisk grupp, musik, utomhus, prestanda, scenkonstevenemang, fotografi, öva, repetition, skandinavien, skolbyggnad, selektiv inriktning, självförbättring, äldre vuxen, äldre kvinnor, noter, sida vid sida, sångare, sång, stående, stockholm, student, sverige, lagarbete, samhörighet, ung vuxen, ung män, unga kvinnor

Hela Sverige ställer om

Vi är många – och vi blir allt fler – som förstår att vi måste agera på riktigt. Tillsammans kan vi bromsa klimatförändringarna och stoppa massutrotningen av arter. Vi kan ställa om Sverige! Vem du än är och vad du än gör – kan DU vara en del av lösningen.

Natursnokarna – nu börjar äventyret

Hitta en groda, följ ett rävspår eller baka pinnbröd över öppen eld – häng med Natursnokarna! Vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.