Fältbiologerna

Fältbiologerna är Naturskyddsföreningens fristående ungdomsorganisation för alla mellan 6 och 25 år med ett natur- och miljöintresse.

Fältbiologerna har funnits sen 1947. Alla som är mellan 6 och 25 år och vill engagera sig för natur och miljö kan bli medlemmar. Att vara medlem är helt gratis! Du väljer själv hur du vill engagera dig och vilken av Fältbiologernas klubbar du vill tillhöra. Eller varför inte starta en ny klubb?

Klubbarna bestämmer själva vad de vill göra. Det kan handla om allt från att anordna vandringar, skriva debattartiklar eller titta på dokumentärfilmer om klimatet tillsammans. Fältbiologerna är både ute i naturen och inne i miljödebatten!

Naturskyddsföreningen och Fältbiologerna är olika organisationer men samarbetar och har samma mål – att rädda planeten och engagera fler för en värld där naturens bästa står i centrum. Vi samarbetar både nationellt, regionalt och lokalt.