Den globala miljörörelsen – med kraft att förändra

Naturskyddsföreningen samarbetar med miljöorganisationer runt om i världen. Vi är en del av en stark global miljörörelse. Tillsammans arbetar vi för fungerande ekosystem, social hållbarhet och mänskliga rättigheter.

Odlaren Haregwa Gobegay har lyckats förvandla en stenig ravin i norra Etiopien till en ekologisk fruktträdgård med nära 7 000 mangoträd. Hon är en av de etiopiska småbrukare som tillsammans med vår samarbetsorganisation, Institute for Sustainable Development (ISD), lyckats vända utvecklingen i området. https://www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/fran-stenig-ravin-till-ekologisk-frukttradgard

Våra samarbets­organisationer

Kvinna på strand på Zanzibar

Läs mer om våra programområden

COP25, möte, Sydafrika, Lexén, samarbete, uttalande

Så jobbar vi med globala samarbeten

Urfolk, Thailand, Människor, miljöförsvarare, Asien, Skog, Globala

Så hotas miljö­försvarare världen över

Göra med andra

Gå med i Globala nätverket

Vi har bara en jord, och den behöver vi vara rädda om. Tillsammans arbetar vi för en global hållbar utveckling med miljöfrågan i centrum. Kom med du också!

31 maj, 2021 • 1 min att läsa
Indonesien, Palmolja, Palm Oil, Oil, Plantage, Deforestation, Avskogning, Exploatering

Palmolja – allt du behöver veta

Amazonas biologiska mångfald är unik

Amazonas – varför ska vi bry oss?

Waves, Hav, Gambia, Fiske, Småskaligt, Vatten, Solnedgång

Vikten av småskaligt fiske

A fifteen year old caucasian girl dressed in hiking clothing and using a glowing tablet in a darkened Big Sur, California grove of redwoods sitting cross legged on a rock surrounded by a carpet of clovers.Bilden används som signatur till Digital globala hjältar, och ska helst inte användas till andra.

TIPS OCH VERKTYG

Bli en digital global hjälte!

Tillsammans använder vi vårt engagemang på sociala medier för att kämpa för en rättvisare och grönare värld.
Ju fler vi är desto mer kan vi påverka!