Beatrice Rindevall – vår ordförande

Beatrice Rindevall är Naturskyddsföreningens ordförande. Beatrice är talesperson i frågor som rör klimat, skog, jakt och rovdjur, hav och fiske samt hållbar konsumtion.

Beatrice Rindevall blev vald till Naturskyddsföreningens ordförande av föreningens riksstämma 2023. Hon har lång erfarenhet av miljöfrågor – bland annat med opinionsbildning, kommunikation och politisk påverkan inom miljöområdet.

Beatrice har tidigare arbetat med fiskeripolitik på stiftelsen Baltic Waters. Hon har också jobbat på forskningsrådet Formas, Naturskyddsföreningens rikskansli och drivit en egen firma.

Utöver det har Beatrice arbetat ideellt med miljösajten Supermiljöbloggen, varit ideellt aktiv i Naturskyddsföreningen och en rad andra organisationer, bland annat Artister för miljön, där hon idag är vice ordförande.

Beatrice har en bakgrund inom globala studier med inriktning mot humanekologi på Göteborgs universitet.

För pressförfrågningar, kontakta:

Telefon: Naturskyddsföreningens pressjour 072-250 63 38

För att nå Beatrice i övriga frågor, kontakta:

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!