Konsert med Emil Jensen på rikskonferensen

På fredagskvällen den 13 maj uppträder artisten Emil Jensen för rikskonferensens deltagare i Mora. Ta plats framför stora scenen och njut av en härlig kväll!

Konserten sker i samband med fredagens middagsbuffé i Moraparken. Emil står på scenen strax efter kl. 19.30.

Om Emil Jensen

Emil är hedersmedlem i Naturskyddsföreningen sedan 2014 och miljöengagemanget har gått som en grön tråd genom hans liv.

Emils liveframträdanden har beskrivits som sommarprat på scen, där hans låtskatt varvas med personliga berättelser, lyrik och komik. I sin helt egna blandning av humor och allvar tar han mellansnacket till en ny genre.

Fyra frågor till Emil Jensen

Vilken är din relation till Naturskyddsföreningen?

Det är en ständigt växande ömsesidig kärlekshistoria! För sisådär en tio år sen blev jag hedersmedlem, sen har vi följt varandra genom åren och kommande sommar gör jag min stora Cykelturné "Än susar skogen" med Naturskyddsföreningen som samarbetspartner, det ser jag så himla mycket fram emot.

Konferensen 2022 handlar om föreningens framtid och en ny framtidsstrategi kommer att vara i fokus.  Vad ger dig hopp om framtiden?

Jag lever lite efter devisen "handlingens obotliga optimism och tankens obotliga pessimism". Det är lätt att gräva ner sig i funderingar och oro, men så fort man agerar blir det mesta plötsligt möjligt.

Vad är naturkänsla för dig?

"Än susar skogen" handlar mycket om just vad naturkänsla är för mig, det blir som en påminnelse om livets magiska storslagenhet och finurliga snillrikedom. Det där andetaget när man känner "just det, det är detta allting handlar om".

Vad kommer du att bjuda våra deltagare på?

Som alltid blir det en blandning av musik, poesi, allvar och humor. Jag tänkte också att jag skulle våga mig på att världspremiära ett par grejer - nån ny låt/dikt/kåseri inför den kommande turnén och föreställningen. Nu har jag sagt det, så nu måste jag ju!

Cykelturné i sommar

I sommar är det dags för en ny föreställning och ny turné: ”Än susar skogen”. Turnén sker helt och hållet per cykel, som en personlig och konkret manifestation för hållbarhet.

Cykelturnén är ett samarbete med Naturskyddsföreningen, och förhoppningen är att gjuta lite mod, tröst och handlingskraft i en svår tid.

Konserten på Naturskyddsföreningens rikskonferens sker i samband med fredagens middagsbuffé i Moraparken. Emil står på scenen strax efter kl. 19.30.

Varmt välkomna!

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!