Förmånstagare: Tradera

Genom sin digitala marknadsplats gör Tradera det möjligt för företag och privatpersoner att sälja sina använda produkter till förmån för Naturskyddsföreningen.

Tradera är Sveriges största cirkulära marknadsplats och underlättar försäljning av second hand produkter. Genom initiativet Donera med Tradera ges säljaren möjlighet att donera sin försäljningsvinst till ideella organisationer i hela Sverige. Hittills har initiativet bidragit med över 40 miljoner kronor till välgörande ändamål och Naturskyddsföreningen är en av de organisationer som är förmånstagare.

Att sälja till förmån för Naturskyddsföreningen innebär ökad miljönytta när ett redan miljömedvetet beslut har tagits då vinsten doneras till arbetet för natur och miljö. Naturskyddsföreningen uppmanar till hållbara, cirkulära konsumtionsmönster och uppmanar till miljökloka konsumtionsbeslut.

Om Tradera

Tradera arbetar efter en cirkulär konsumtionsmodell och är Sveriges största cirkulära marknadsplats. Syftet är att underlätta för privatpersoner och företag att sälja vidare artiklar som inte längre nyttjas.

Rickard Malm, Projektledare
Telefon: +46(0)73-513 05 10
E-post: rickard.malm@naturskyddsforeningen.se

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare
Bli först att gilla!