BÄRPLOCKNING på lätt svenska
Gillar du sylt, saft och goda efterrätter? Är du ny i Sverige? Välkommen till skogen för att plocka vilda bär.
Vi träffas på busstationen i Åkersberga. Tillsammans åker vi buss 683 (mot Arninge). Vi går av vid Prästtorpet, mitt emot scoutstugan. Där finns bären. Vi går en kort lätt väg.
Bra att ha: Sköna skor eller gummistövlar, något att äta till lunch och vatten. För bären behöver du burkar eller plastpåsar eller plastkassar.
Föranmälan senast onsdag 8 juli till Margareta Olofsson, 070–3402514