Slåtter i Rörvik
Foto: Elin Grahn
Välkommen att delta i bevarandet av natursköna Rörvik!
Lördag den 18 juli är det dags för årets slåtterdag i Rörvik.
Klockan 10 ses vi för att fortsätta projektet med att slå ängen vid det gamla torparstället i Snapens friluftsområde.
Projektet påbörjades för två år sedan med ambitionen att kontinuerligt sköta platsen som en äng för att gynna den biologiska mångfalden i området.
Om du har en lie är du välkommen att ta med den. Det kommer att finnas några liar på plats för den som vill pröva på, och även räfsor att få undan gräset med.
Vi bjuder på fika och kaffe. Det krävs inget medlemskap eller anmälan.
Varmt välkomna!
OBS! Datum och tid kan ändras vid dåligt väder.