Årets bok: Ett hållbart liv

Intresset för att leva hållbart har aldrig varit större så för oss var det självklart att årets bok skulle ha hållbarhet som tema. Boken "Ett hållbart liv" innehåller 365 tips för både vardag och fest, för arbetsplats och semester och för hela året.

Förändring börjar med ett enda steg. Här är 365

Boken är ett verktyg som du kan använda i en mängd olika situationer i din vardag. Ett hållbart liv fungerar oavsett om du känner dig uppgiven eller inspirerad. Här finns många nya saker att pröva, nya steg på vägen mot ett mer hållbart samhälle. Den samlar helt enkelt våra bästa tips för att leva mera hållbart. Boken beskriver också våra stora planetära utmaningar och hur vi måste agera på alla nivåer för att skapa en hållbar värld. Världen har inte råd att vänta.
Det är dags att agera nu.

Boken är skriven av författaren Johanna Stål - välkänd redaktör för miljötidningen Camino - och ges ut av oss på Naturskyddsföreningen i samarbete med Bonnier Fakta. Och så klart fina illustrationer av Nadia Nörbom.

Releasedatum: 25 september 2018.
Pris: 199 kr för medlemmar och 259 för dig som ännu inte blivit det.

Är du bloggare eller journalist och är intresserad av att recensera boken? Mejla din intresseanamälan till press@bonnierforlagen.se (Bonnier förbehåller sig rätten att neka recensionsexemplar). Har du redan lagt ut något kring boken eller recenserat den? Tipsa oss gärna på daniel.holking@naturskyddsforeningen.se så länkar vi tillbaka.