Quiz

Vad kan du om allemansrätten?

Svara på 10 quizfrågor om allemansrätten och var med i utlottningen av skor från Icebug till dig och en vän!

Tävlingen är avslutad.

Vad vinner man och när får jag veta?

Svara på de tio frågorna om allemansrätten och var med i utlottningen av ett par valfria skor från Icebug till dig + ett par till en vän. Totalt lottar vi fram fem vinnare bland de som deltagit när tävlingen avslutas.

Priset gäller hela sortimentet från Icebug, ett skoföretag grundat och baserat utanför Göteborg med högt uppsatta mål inom hållbarhet och transparens. Bland annat kommer alla skor med en QR-kod som gör det enkelt att se vad en sko är tillverkad av och hur.

Tävlingen avslutas den 24 september 2023 kl. 23.59 och kort därefter kommer vi att meddela de lyckliga vinnarna via mejl eller telefon.

Lycka till!

Detta är allemansrätten

Allemansrätten innebär att den som rör sig i skog och mark är skyldig att ta hänsyn till sin omgivning – den förklarar vad du har för skyldigheter och rättigheter i naturen. Den ger dig exempelvis rätt att plocka bär och svamp. Den säger också att vi måste visa hänsyn till naturen och till andra människor. Tack vare allemansrätten har alla tillgång till naturen.

Upptäck skogens magi under Skogsdagarna.

Sveriges största upptäcktsfärd i skogen

Upptäck skogen nära dig under Skogsdagarna

Skogsdagarna den 16–24 september är det perfekta tillfället att ge dig ut på äventyr och uppleva skogens magi. Naturskyddsföreningen anordnar massvis med aktiviteter runt om i landet för dig att delta i, som till exempel svamputflykter och skogsvandringar. Se vilka aktiviteter som anordnas nära dig! Du kan också ladda ner vår e-guide Upptäck skogen fylld med bra tips för dig som vill uppleva skogen på egen hand.