SKOGSDAGARNA 19–29 SEPTEMBER

Upptäck skogen
nära dig

Delta i Sveriges största upptäcktsfärd i skogen! Skogsdagarna den 19–29 september är det perfekta tillfället att ge dig ut på äventyr och uppleva skogens magi.

Ladda ner vår gratis e-guide Upptäck skogen.

Ladda ner vår e-guide
Upptäck skogen

I vår e-guide Upptäck skogen finner du värdefull information och praktiska tips om hur du upptäcker skogen på egen hand eller tillsammans med vänner och familj. Låt dig inspireras att upptäcka skogen nära dig.

Fyll i formuläret nedan för att få e-guiden mejlad direkt till din inkorg som en nedladdningsbar PDF.

Upptäck skogens magi under Skogsdagarna.

Sveriges största upptäcktsfärd i skogen

Om skogsdagarna

Vad är skogsdagarna?

Den 19–29 september anordnar Naturskyddsföreningen massvis med aktiviteter runt om i landet för dig att delta i, som till exempel svamputflykter och skogsvandringar. Se vilka aktiviteter som anordnas nära dig i vår aktivitetskalender. Du kan också ladda ner vår e-guide Upptäck skogen fylld med bra tips för dig som vill uppleva skogen på egen hand.

Kan jag arrangera en egen utflykt eller aktivitet under Skogsdagarna?

Ja, självklart! Tips på vad du kan göra hittar du här. Ta gärna kontakt med din lokala Naturskyddsförening eller mejla oss på skogsdagarna@naturskyddsforeningen.se så hjälper vi dig.

Aktivitetslista

Det finns många olika typer av aktiviteter du kan anordna i skogen, det är egentligen bara din egen fantasi som sätter stopp! Här finns en lista för inspiration.

Skogsdagarna mossa

Bli månadsgivare idag!

Vi behöver dig som vill ge naturen en röst och som vill se en miljöpolitik som tar naturkrisen på allvar. Bli månadsgivare och stöd arbetet för natur och miljö med en valfri summa i månaden. Ett medlemskap ingår automatiskt.

skogsnätverket

Gå med i skogsnätverket

Naturskyddsföreningens skogsnätverk är till för dig som är medlem och som vill vara aktiv inom skogsfrågor. Tillsammans arbetar vi för en hållbar skogspolitik och att bevara skyddsvärda skogar.

plocka svamp, svensk skog, naturaktivitet, människor, utomhus, vandra, skogspromenad,

Segrar inom skog och mark

Läget för våra skogar är akut. Men kampen för skogen och dess invånare går vidare. Här är några av de saker som vi hittills uppnått tillsammans.

tall,träd,barrträd,berghäll,berghällar,res,skogsbruk

Vanliga frågor om skog och skogsbruk

Hur mycket skog finns det i Sverige?
Vem äger skogen? Är svenskt skogsbruk hållbart? Här hittar du svar på vanliga frågor om skog och skogsbruk.

Ladda ner vår gratis e-guide Upptäck skogen.

Upptäck skogen med vår e-guide!

Låt dig inspireras att upptäcka skogen nära dig.