Bromsa klimatförändringarna

Klimatförändringarna är inte en fråga som bara spelar roll för våra barn och barnbarn. Tvärtom – den globala uppvärmningen pågår för fullt redan nu.  Om vi ska kunna vända utvecklingen krävs en ökad medvetenhet och en klimatmaxad politik så snabbt som möjligt. För när ska vi rädda livet på jorden om inte nu?

Hög tid för en tuffare klimatpolitik

Än så länge går uppvärmningen att begränsa, men för att det ska vara möjligt krävs förändring.

Vi är 226 000 medlemmar som pushar på för en tuffare klimatpolitik. Du kan göra oss ännu starkare för 24 kr/mån.

Klimatdiskussioner dyker upp, på fester, middagar och i kaffepauser. Nya forskningsrapporter debatteras i media. Men vad är sant och inte? Vi reder ut.

Det är inte konstigt att känna oro för vad klimatförändringarna innebär. Vi har sammanställt en tipslista på hur du bäst motverkar klimatångest.

Hur ser verkligheten ut i en uppvärmd värld? Vi har sammanställt vad forskningen säger om 1,5 och 2 grader förhöjd temperatur.

Sveriges klimatstatistik tar inte hänsyn till hela sanningen. De utsläpp vår import och våra utrikesresor orsakar i andra länder påverkas nämligen inte av de klimatpolitiska målen.

Den globala uppvärmningen är inte en fråga bara för framtida generationer eller människor i andra länder. Den påverkar också oss i Sverige på hemmaplan – och effekterna märks redan nu.

Klimatförändringarna innebär fler effekter än extremväder och smältande isar. Vi har listat några mindre men ack så otrevliga konsekvenser.

Den globala uppvärmningen pågår för fullt. Om den inte begränsas kommer följderna bli enorma. Nu är det dags att vi går samman och kräver förändring.

Vi har hört om klimatförändringarna i många år nu. Men vad beror de egentligen på? Vi reder ut hur det hela hänger ihop.

Att minska utsläppen snabbt är helt avgörande för om vi ska undvika de mest katastrofala klimateffekterna. Men hur ska det gå till? Vi listar några av våra klimatkrav inför riksdagsvalet 2018.