Allt fler arter trängs undan av vårt hårda utnyttjande av naturen. För att vända utvecklingen krävs stora grepp, men även små insatser har betydelse. Boken Naturligtvis! guidar dig till hur du själv kan främja den biologiska mångfalden i trädgården.

För den biologiska mångfalden i din trädgård

Att bjuda in fler växter och djur till din trädgård hjälper den vilda naturen samtidigt som du skapar ett litet "naturreservat" där mängder av arter trivs. Som tack får du en rikare, sundare och mer lättskött trädgård.

En vanlig trädgård gör skillnad för den biologiska mångfalden, om du gör den till en generös oas för djur och natur. Naturligtvis! ger dig kunskap och praktiska råd om hur du skapar en naturträdgård som både du och djuren har glädje av. Boken har tillkommit i samarbete med Naturskyddsföreningen och är skriven och formgiven av Justine Lagache, medförfattare till boken Gödsel (2016)

En checklista för den biologiska mångfalden

I boken Naturligtvis! finns en jättesmart checklista med tips på vad du kan göra för den biologiska mångfalden. Flera av tipsen på listan är såna tips som vi dessutom just nu punktmarkerar i vår stora satsning "Operation: Rädda bina" där du som gör dessa insatser dels kan bli belönad med en fröpåse men också hjälper forskningen. Så ladda ner checklistan och sätt upp nånstans bra och gå sedan in på www.räddabina.nu när du utfört uppgifterna.

>> Hämta checklistan som PDF
>> Gå vidare till www.räddabina.nu
>> Stöd den biologiska mångfalden med en gåva!

Diskutera boken här!

Är du bloggare eller journalist och är intresserad av att recensera boken? Mejla din intresseanamälan till press@bonnierforlagen.se (Bonnier förbehåller sig rätten att neka recensionsexemplar). Har du redan lagt ut något kring boken eller recenserat den? Tipsa oss gärna på daniel.holking@naturskyddsforeningen.se så länkar vi tillbaka.