Naturskyddsföreningen deltar i GivingTuesday

Nu lanseras #GivingTuesdaySweden – en global gräsrotskampanj för att uppmuntra att ge en meningsfull gåva och engagemang. Naturskyddsföreningen är en av många ideella organisationer som sluter upp tisdagen den 28 november. Vem som helst, var som helst, kan delta i #GivingTuesday.

Pressmeddelande

– Många är trötta på överflödet av prylar. Julen handlar om kärlek, gemenskap och omtanke. GivingTuesday uppmuntrar människor att tillsammans ta ställning för givandet som handling. Alla kan ge något. Det kan med fördel vara att visa uppskattning och omtanke genom en god handling eller en gåva till något som gör gott för människor och miljö, säger Karin Lexén, Naturskyddsföreningens generalsekreterare.

GivingTuesday, som startade 2012, finns nu i över 100 länder och engagerar miljontals människor världen över. Konceptet är enkelt. Ge en gåva, volontärarbeta eller skänk prylar, och uppmuntra andra att göra detsamma.

Naturskyddsföreningen är medlem i FRII, Frivilligorganisationernas Insamlingsråd, som är nationell samordnare för GivingTuesday i Sverige och en av 26 partners i världen som bidrar till att engagera och inspirera så många som möjligt att vara med i GivingTuesdaySweden.

För den som vill vara med är det bara att tagga sin insats med #GivingTuesdaySweden.
På hemsidan https://givingtuesday.se/ visas alla insatser, aktiviteter, projekt och tankar.

– Naturskyddsföreningen vill uppmuntra alla att vara en del i flödet av goda handlingar och omtanke, säger Karin Lexén.

Vill du ge bort ett medlemskap i Naturskyddsföreningen eller en gåva till miljöarbetet?

Ge en gåva till miljön och naturen i år!

Välj att stödja ett av våra arbetsområden. Julgåvokort ingår!