Se En obekväm uppföljare före alla andra

Klimatet är vår tids ödesfråga. Nu kommer uppföljaren till filmen som bidrog till att sätta klimathotet på dagordningen. Naturskyddsföreningen bjuder in dig och en kompis till en förhandsvisning av filmen En obekväm uppföljare (Stockholm).

Artikel

Ett decennium efter att En obekväm sanning förde klimatförändringarna högt upp på dagordningen kommer denna uppföljare som visar hur nära vi är en riktig energirevolution. Före detta vicepresident Al Gore fortsätter sin kamp för att påverka den internationella klimatpolitiken och filmen visar hur farorna kan övervinnas tack vare människans uppfinningsrikedom och engagemang.

Se trailern här!

Vill du ha två biljetter?

Visa denna inbjudan – digitalt eller printat – på Byggfabriken (se nedan). Först till kvarn och max två biljetter per person!

Biljetterna kan hämtas från fredag 9 november kl. 10.00 på Byggfabriken Vasastan, Roslagsgatan 11, i Stockholm.

Här visas filmen

Plats: Bio Rio, Hornstulls Strand 3 i Stockholm.

Filmstart: onsdag 15 november kl. 17.45 (insläpp 17.30)

En obekväm uppföljare har biopremiär 17 november och distribueras i Sverige av UIP.

Bli medlem

Bli medlem i Naturskyddsföreningen och stöd kampen för natur och miljö. Tillsammans har vi kraft att förändra.