Chef, telemarketing

Vill du vara med och stärka Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation? Brinner du för det goda ledarskapet och har god kompetens inom försäljning och analys? Vi på Naturskyddsföreningen söker nu en chef för telemarketing – är det du?

Uppgifter och roll

Som chef för vår TM-verksamhet ansvarar du för resultat, budget, planering och personal. Hög kvalitet, goda resultat och ett gott ledarskap är ledord för denna tjänst.

Du har personalansvar för 30 telemarketing-kommunikatörer och 3 säljledare. Du rapporterar till vår marknadschef och är en del av marknadsavdelningen. Avdelningens uppdrag är att via medlemskap och gåvor generera intäkter från allmänhet och företag i syfte att stärka föreningens verksamhet och därmed öka vår möjlighet att driva de viktigaste miljöfrågorna lokalt, nationellt och globalt.

På avdelningen jobbar ca 20 personer med tillsvidareanställning, samt ca 50 timanställda värvare och telemarketing-kommunikatörer. Tillsammans med övriga föreningen bygger vi Naturskyddsföreningens varumärke.

Uppgifter:

• Ansvara för att utveckla det dagliga arbetet i samarbete med säljledarna så att uppställda mål kan nås. Det inkluderar även planering och schemaläggning av säljledarnas arbete.
  • Se till att säljledarna har en tydlig bild av uppsatta mål, verksamhetens behov och vad som förväntas av deras yrkesroll.
  • Stödja säljledarna med arbetsledning, coachning och personalfrågor.
  • Upprätthålla och vid behov ändra rutiner.
  • Ansvara för att utveckla relevanta nyckeltal samt se till att aktiviteter mäts och utvärderas för att löpande förbättra arbetet.

Du som söker tjänsten ska uppfylla följande krav

• Mycket god kompetens inom försäljning, ledarskap och analys.
  • God allmän kunskap om marknadsföring och kommunikation.
  • Relevant utbildning.
  • Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift.
  • Vana av att arbeta självständigt och trivs med att ta eget ansvar. Du är även bra på att uppmuntra andra till egna initiativ och ansvarstagande.
  • Erfarenhet av att leda och motivera personal. Intresse för ledarskap och allt som hör därtill.

Utöver dessa krav är följande kriterier meriterande:

• Erfarenhet av fundraising för ideell/idéburen verksamhet i Sverige.
  • Förståelse för miljöfrågor och kunskap om naturen.

Tillträde & ansökan

Sista ansökningsdag: 13 februari.

Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Övrigt

Naturskyddsföreningen jobbar för att bli en arbetsplats där vi anställda har en stor bredd av perspektiv och erfarenheter. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Vi sitter i trevliga lokaler på Åsögatan, mitt på Södermalm i Stockholm med närhet till de flesta kommunikationsmedel.

Om Naturskyddsföreningen

Kärleken till naturen är vår drivkraft! Naturskyddsföreningen är sedan decennier Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation med 226 000 medlemmar. Vi är en ideellt och partipolitiskt obunden förening som har lokala föreningar och länsförbund över hela landet. Tillsammans kämpar vi för att jorden ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss.

Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot och kommer med konstruktiva lösningar på problemen. Ju fler vi är, desto större kraft har vi att förändra samhällsutvecklingen till det bättre. Vi arbetar med att påverka politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt.

Vi samarbetar med och stödjer ca 40 miljöorganisationer i Afrika, Asien, Latinamerika och Östeuropa. Arbetet syftar till att genom stöd till miljörörelsen i låg och medelinkomstländer, bidra till en miljömässigt hållbar utveckling där fattigdomen är utrotad.

Dessutom står vi bakom det framgångsrika miljömärket Bra Miljöval.