Löneadministratör

Är du ute efter nya utmaningar i din roll som löneadministratör? Och vill du vara en del av Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation? Då är det här en tjänst för dig. I den här rollen kommer du också att få stor möjlighet att bygga upp nya rutiner efter en omstrukturering av vår administrativa avdelning.

Uppgifter och roll

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den löpande löneadministrationen. Du förväntas även att hantera uppgifter självständigt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med HR-administratören och rapportera till vår administrativa chef. Avdelningen består idag av 13 personer.

Du som söker tjänsten ska uppfylla följande krav:

• Några års erfarenhet av löneadministration, vilket innefattar löneberedning, löneregistrering, lönerapportering, avstämningar och liknande.
  • Relevant utbildning.
  • Flytande svenska, både i skrift och i tal.
  • Mycket noggrann och strukturerad.
  • God samarbetsförmåga.
  • Självständig, samt van att leda och strukturera ditt eget arbete.
  • Flexibel.

Utöver dessa krav är följande kriterier meriterande:

• Kunskap om lönesystemet Hogia.
  • Erfarenhet av ekonomiredovisning.
  • Erfarenhet av personaladministrativa system.
  • Djupare förståelse av miljöfrågor och kunskap om naturen.

Övrigt

Naturskyddsföreningen jobbar för att bli en arbetsplats där vi anställda har en stor bredd av perspektiv och erfarenheter. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Vi sitter i ljusa lokaler på Åsögatan, mitt på Södermalm i Stockholm med närhet till de flesta kommunikationsmedel. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, eventuellt kan annan arbetstid diskuteras. Tillträde i början av juni 2018. Vi tillämpar provtjänstgöring.

Om oss

Kärleken till naturen är vår drivkraft! Naturskyddsföreningen är sedan decennier Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation med 226 000 medlemmar. Vi är en ideellt och partipolitiskt obunden förening som har lokala föreningar och länsförbund över hela landet. Tillsammans kämpar vi för att jorden ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss.

Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot och kommer med konstruktiva lösningar på problemen. Ju fler vi är, desto större kraft har vi att förändra samhällsutvecklingen till det bättre. Vi arbetar med att påverka politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt.

Vi samarbetar med och stödjer ca 40 miljöorganisationer i Afrika, Asien, Latinamerika och Östeuropa. Arbetet syftar till att genom stöd till miljörörelsen i låg och medelinkomstländer, bidra till en miljömässigt hållbar utveckling där fattigdomen är utrotad.

Dessutom står vi bakom det framgångsrika miljömärket Bra Miljöval.