Schyssta äventyr i naturen

Är du mellan 13 och 20 år? Häng med oss ut! Schysst finns i hela landet från Malmö i söder till Skellefteå i norr. Tillsammans utforskar vi vår ort, gör längre utflykter och åker på läger.

Vad gillar du? Vi grillar, chillar, fiskar, bergsklättrar, rider, paddlar, kollar på film och träffas och snackar om spännande ämnen. Var med och upptäck Sverige från Jokkmokk till Malmö!

Äventyret runt hörnet

Ta chansen att testa nya saker. Vill du vandra, rida, cykla, åka zipline, paddla eller bara grilla och chilla med sköna människor, och samtidigt lära dig mer om hur vi gör världen lite schysstare och grönare? Hör av dig till Schysst nära dig!

Du är med och bestämmer vad vi ska göra – och att vara med är helt gratis. Vad vill du hitta på?

Var med och gör världen till en schysstare plats

Vi har bara en planet och det är upp till oss att ta hand om den. Det vi gör här hemma påverkar människor över hela världen – allt hänger ihop. Tillsammans tar vi oss an frågor kring natur, miljö och hållbarhet och har kul och lär oss massor längs vägen. Ta chansen att engagera dig för en grönare, skönare, schysstare värld för alla.

Lär dig mer om natur, ekologisk matlagning, hållbar konsumtion och andra spännande och viktiga ämnen. Vi ordnar filmkvällar, seminarier och workshops om saker vi vill veta mer om. Skaffa nya kunskaper för livet och bidra samtidigt till en schysstare värld.

Välkommen i Schysst-gemenskapen

Schysst finns på många håll i landet. Du hittar oss i Malmö, Eskilstuna, Stockholm, Norrtälje, Östersund och Skellefteå. Vi har lokala aktiviteter, men ordnar också läger och träffar med andra föreningar och Schysst-grupper. Välkommen i Schysst-gemenskapen! Kanske träffar du en Gävlebo för första gången eller får nya vänner för livet. Vi vågar lova att du aldrig kommer ha tråkigt.

Schysst nära dig

Häng med ut på äventyr – kontakta närmsta Schysst-grupp! Vi finns på många håll i landet:

Malmö, akam.ebrahim@naturskyddsforeningen.se
Eskilstuna, salah.shallal@naturskyddsforeningen.se
Stockholmjohanna.ynashih@naturskyddsforeningen.se
Skellefteå, tamana.osmani@naturskyddsforeningen.se

Finns inte din ort med? Kontakta oss:

Fill out my online form
Vi följer Dataskyddsförordningen och de andra lagar och regler som gäller på dataskyddsområdet. Läs mer här om vår hantering av dina personuppgifter.