STÖD OSS

Starta en egen insamling

Ta hjälp av familj, vänner och bekanta för att samla in pengar till ett ändamål som ditt hjärta klappar extra starkt för.

Starta en egen insamling för natur och miljö

Bryr du dig om natur och miljö och vill engagera andra runt omkring dig? Genom att starta en egen insamling kan du sprida kunskap om dina hjärtefrågor och samtidigt bidra till ett viktigt arbete. Det tar bara några minuter och du kan enkelt dela den vidare till vänner, familj och bekanta. Heja dig!

Så går det till:

1. Klicka på ett ändamål/projekt nedan som du vill stötta.
  2. Skapa din insamling och sätt igång den med en första gåva själv. Du kan enkelt administrera din sida och tacka de som gett en gåva.
  3. Se till att dela din insamling med vänner, familj och bekanta, där du uppmuntrar till att ge en gåva.
  4. Se gåvorna öka och var stolt över att du gör skillnad.

Förslag på insamlingstillfällen

Det är bara din fantasi som sätter gränserna för vilket insamlingstillfälle du vill uppmärksamma. Här är några förslag.

• Födelsedag
  • Bröllop, student eller konfirmation
  • Årsdag
  • Minnesinsamling
  • Sportevent
  • Kulturellt evenemang
  • Företag – engagera kunder och medarbetare

Många bäckar små gör en stor å. Lycka till och tack för att du väljer att samla in till Naturskyddsföreningen!

Välj ett ändamål/projekt att stötta:

Bild på skog med rinnande vatten.

Insamling för skogen

Landskap, Klippor, Klippa, Sten, Hav, Vatten, Solnedgång, Skärgård

Insamling för natur och miljö

Bild på lodjur.

Insamling för Sveriges rovdjur

blomma, bi, grön, sommar, pollinering, klimat, biologiska mångfalt, natur, solig, gul

Insamling för bina

Så lyckas du med din insamling

• Alla insamlingar börjar någon gång på noll. Genom att ge en första gåva själv kan det motivera fler till att vilja bidra.
  • Låt andra se att du bryr dig och inspirera fler till att engagera sig genom att berätta varför du samlar in pengar till just Naturskyddsföreningen.
  • Ta dig tid att tacka alla som gett en gåva.
  • Låt familj, vänner och bekanta få reda på din insats genom att dela i sociala medier.
  • Har du lyckats nå ditt uppsatta mål? Fantastiskt! Är det kanske läge att överväga om du ska höja målet?