Företag

Årets bok 2022:
Tusen och 1 art

Välkommen att beställa årets bok Tusen och 1 art av journalisten Martin Emtenäs.

Tusen och 1 art

I årets bok Tusen och 1 art berättar journalisten Martin Emtenäs personligt och engagerande om åtta hotade arter i Sverige.

Tusen och 1 art handlar om hur vi människor har urholkat naturen som omger oss – skogarna, ängarna. Under de senaste hundra åren har vi utsatt naturen för så pass stora förändringar att mängder av arter pressats hårt. Ibland till randen av utrotning. Och alla dessa arter bär på sin egen historia. De är alla djur och växter som evolutionen format till något fullständigt unikt.

Martin Emtenäs är författare, föreläsare och journalist. Mest känd är han som programledare för tv-programmet Mitt i naturen, men han har även skrivit flera böcker om djur och natur för både barn och vuxna. För sina insatser som skribent och folkbildare har han tagit emot flera priser, bland annat Norrlands stora journalistpris (2008) och Lidmanpriset (2009).

Martin Emtenäs
Författaren Martin Emtenäs, foto: Stefan Tell.

Ja tack, vi vill beställa årets bok!

Fyll i uppgifterna som gäller för er företagsbeställning här nedanför. Bra att veta:

• 5–25 st böcker: 200 kr exkl. moms och frakt (Vill ni beställa 5 böcker eller färre hänvisar vi till vår webbutik).
  • 26+ st böcker: 190 kr exkl. moms och frakt. (Bokmoms ligger på 6 procent)
  • Vi skickar böckerna mot faktura med 20 dagars betaldatum så det ska vara enkelt att göra beställningen.
  • Porto tillkommer på beställningen och läggs på fakturan. Pris varierar beroende på fraktsätt.
  • Har ni några speciella önskemål, fyll i dem i meddelandefältet på nästa sida.

När du lämnat dina uppgifter kommer de att behandlas av Naturskyddsföreningen. Du har rätt till information om hur dina personuppgifter behandlas och kan läsa mer om det här.