Omtänk

E-bok: Omtänk

99kr (medlemspris 69 kr)

En liten bok om att lösa stora problem

Boken är slutsåld men den finns att köpa som e-bok!
>> Köp den nu som e-bok

I Årets bok 2017 möter du nio omtänkare. Det är människor som alla kommit till en punkt där de frågat sig: Skulle inte det här kunna göras på ett bättre sätt?

Omtänk handlar om kreativa personer som vänder miljöproblem till lösningar:

• Jeanstillverkaren som lagar dina byxor i stället för att sälja på dig nya.
  • Entreprenören som sparar både tid och giftig bottenfärg för Sveriges alla båtägare.
  • Bonden och algodlaren som jagar mesta möjliga avkastning – men med nya, hållbara tekniker som inte tömmer jorden och havet på liv.

I Omtänkt möter du forskare, företagare och opinionsbildare som är en del i den nya gröna vågen. Gemensamt för alla är att de vägrar att se omtanken om miljön som ett problem. I stället skapar de lösningar som gör det lätt att göra rätt – och som sprider sig som ringar på vattnet. Kanske blir du också en omtänkare?

Teknisk information

Du får din e-bok direkt vid avslutat köp och per e-post. Alla våra e-böcker levereras i e-boksstandardformatet e-PUB. Har du gjort din beställning på en dator men vill ladda hem din bok på en läsplatta eller mobiltelefon, öppnar du ditt mejl med e-boken i önskad enhet och klickar på länken för att ladda ner boken där. Har du problem med din fil är du välkommen att höra av dig till oss genom att skicka ett mail till medlem@naturskyddsforeningen.se.